Utorok7. máj 2024, meniny má Monika, zajtra Ingrida

Vojna SaS a SDKÚ začala: Vytiahli prvé billboardy!

Billboard strany SaS Zobraziť galériu (3)
Billboard strany SaS

BRATISLAVA – Politické strany, ktoré ešte pred mesiacom stáli na jednej strane, odštartovali billboardový súboj o voliča. Prvé billboardy pripomínajú výročie Nežnej revolúcie, zároveň však majú európsky podtón. Obe strany svorne tvrdia, že o predvolebnú kampaň zatiaľ nejde.

Po tom, čo odklepli dátum predčasných volieb, SDKÚ pred týždňom ako prvá predstavila svoje billboardy. Tie sa viažu na 17. november a strana zvolila slogan „1989: Chceli sme patriť do Európy. Ako sa rozhodneme dnes?“ Využíva zároveň typickú modrú farbu a ústredný slogan dopĺňa heslom Hodnoty, ktoré trvajú". Podkladom pre billboard je fotografia z roku 1989, na ktorej ľudia strihajú ostnatý drôt, ktorý oddeľoval Slovensko od Rakúska.

Billboard SDKÚ

Prvý predvolebný bilbord strany
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: SITA)


Len pár dní nato vytiahla svoje billboardy SaS. Podobne ako SDKÚ aj liberáli do kampane vniesli európsku tému, na ktorej stroskotala vláda Ivety Radičovej. Prelepené ústa zarasteného muža nesú slogan „1989: Vybojovali sme si slobodu. Prečo by sme si ju dnes mali nechať vziať?“ Billboard má aj ďalšie heslo „Za slobodné a sebavedomé Slovensko.“

Billboard SaS
Bilbord SaS
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: Topky.sk)


O predvolebnú kampaň vraj nejde

Tak SaS ako aj SDKÚ však odmietajú, že billboardy sú kampaňou k predčasným voľbám. Prostredníctvom billboardovej kampane si podľa hovorcu SDKÚ Michala Lukáča chce strana pripomenúť výročie 17. novembra. SaS tvrdí, že predvolebnú kampaň odštartujú až po novom roku, pretože k Vianociam nepatrí a počas sviatkov nechcú otravovať ľudí. Stranu vyjde na maximálne 800 tisíc eur.

Šéf komunikácie kampane SaS a minister kultúry Daniel Krajcer zároveň tvrdí, že strana neplánuje v predvolebnej kampani útočiť na svojich politických súperov, pokiaľ však iné strany budú na liberálov útočiť, odozva sa dostaví. Na vyhlásenia liberálov o neútočení zareagovala práve SDKÚ: "Je to zaujímavý posun po tom, čo svojich bývalých partnerov označovali ešte pred dvomi dňami za zradcov, ktorí zapredali Slovensko. Vítame tento nový posun SaS a budeme pozorne sledovať dokedy im vydrží," uvádzajú dzurindovci vo svojom vyhlásení.

Politológ Tóth: Bojovať budú všetci proti všetkým

Podľa politológa Rastislava Tótha bude kampaň spočívať v tom, že veľké strany budú chcieť z parlamentu vytesniť malé strany. "Bude to boj všetkých proti všetkým, aby vyradili z parlamentu čo najviac strán a dala sa jednoduchšie zostaviť vláda," povedal. Podľa neho nebude kampani dominovať ústredná téma ani veľké projekty ako výstavba diaľnic či atómových elektrární, významnejšia bude skôr nezamestnanosť a ďalšie sociálne aspekty. Aj európske udalosti budú slovenskí voliči podľa politológa vnímať predovšetkým v rovine vlastného ohrozenia. "Nie je to záujem o osud Grécka, ale strach o vlastný osud," poznamenal.

Najzákladnejšia otázka podľa sociológa Pavla Haulíka pred voľbami je, či Smer získa v parlamente nadpolovičnú väčšinu, teda aspoň 76 hlasov. Druhou najdôležitejšou otázkou bude, kto bude za Smerom. "Pôjde o konkurenciu medzi SDKÚ-DS a SaS," uviedol. Pripomenul, že SDKÚ mala vždy problém udržať si sympatizantov, keď bola lídrom vlády, navyše sa vždy objavili aj konkurenti. Voliči SDKÚ sa vo voľbách rozhodovali pre istotu, ktorú SDKÚ pre nich predstavovala a vždy ťažila aj z toho, že voliči nemali inú alternatívu.
 

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu