BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) eviduje problém - nefunguje predaj lístkov. Ide o výpadok systému, kvôli ktorému sa nedajú kúpiť lístky online, informovala spoločnosť. ZSSK prestala fungovať aj oficiálna webová stránka.
Aktualizované 17:25 Cestovné lístky na vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) opäť možno zakúpiť aj online či v pokladniciach. Výpadok na serveroch sa podarilo odstrániť. Potvrdil to hovorca ZSSK Dominik Drevický.
Železničná spoločnosť Slovensko aktuálne eviduje výpadok na serveroch, v dôsledku čoho nie je momentálne k dispozícii predaj cestovných lístkov cez mobilnú aplikáciu IDeme vlakom, e-shop ZSSK. Informoval o tom hovorca ZSSK Dominik Drevický s tým, že dočasne nefunkčné sú aj pokladne vybavené terminálmi s komplexným vybavením cestujúcich (KVC) v osobných pokladniciach.
"Naopak, predaj priamo vo vlakoch zostáva funkčný. Problém vznikol na strane externého IT dodávateľa, s ktorým ZSSK intenzívne pracuje na odstránení technickej chyby," dodali zo spoločnosti a ospravedlnila sa za vzniknuté nepríjemnosti. ZSSK vyzvala na trpezlivosť. ZSSK nebude počas výpadku uplatňovať žiadne sankcie za nepredloženie cestovného lístka.
Servisné poplatky za dodatočnú kúpu lístka vo vlaku vyberá ako za bežných okolností, avšak cestujúci si môžu prostredníctvom reklamácie požiadať o vrátenie týchto poplatkov. Cestujúcim v osobných vlakoch dôrazne odporúča využiť SMS lístok na čísle 2255, vo Vysokých Tatrách na čísle 2233;
ZSSK v tejto súvislosti dodáva, že pri akomkoľvek probléme s internetovým nákupom je Vám NON-STOP k dispozícii Kontaktné centrum ZSSK na čísle 18 188 / zo zahraničia +421 24 48 58 188 alebo e-mailom na info@slovakrail.sk.