Streda, 25. máj 2016. Meniny má Urban, zajtra Dušan.

Cestovanie v slovenských vlakoch prinútilo Miroslava konať: Špina ako v stredoveku!

Pošlite nám tip
Ilustračné foto
Ilustračné foto
08.01.2016 14:10

BRATISLAVA – Špina, nekvalitné služby a privysoká cena za cestovné lístky, myslí si Miroslav z Bratislavy, ktorého nespokojnosť s kultúrou cestovania v slovenských vlakoch dohnala k tomu, aby situáciu zobral do vlastných rúk a napísal sťažnosť s farbistým obsahom.


Vaše tipy

Do redakcie nám prišiel e-mail od čitateľa Miroslava, ktorý poslal aj Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK Slovakrail). Reagoval na nepríjemné skúsenosti pravidelného cestujúceho z rýchlika R 800 Poľana, ktoré sme na Topkách uverejnili nedávno. Cestovanie v slovenských vlakoch je podľa neho katastrofálne a už v minulosti železničnej spoločnosti adresoval svoju sťažnosť.

Vedci odhalili tajomstvo strateného nacistického vlaku: Ich správa zdrvila hľadačov

„Som nesmierne rád, že sa potvrdili slová v podnete, ktorý som vám v minulosti poslal, a vy ste si nechceli pripustiť, že je vo vagónoch zažraná špina a smrad. Vyše 25 rokov cestujúci počúva iba výhovorky o zastaraných vozňoch a firma, ktorá ich (ne)čistí, zarába na špine v železniciach,“ napísal v reakcii na náš článok Miroslav z Bratislavy.

Oblbovanie a okrádanie cestujúceho

V marci 2015 poslal rozhorčený Miro Železničnej spoločnosti Slovensko mail s takýmto obsahom: „Už druhýkrát cestujem v druhej triede, v ktorých je označenie vozňov pre cestujúceho chaotické a dezorientované.“ Miro v maile tiež upozorňoval na kvalitu cestovania a neprimerané ceny za služby. „Je to ako v stredoveku, špina vo vagónoch zostala a marketing vašej spoločnosti spočíva v nalepení nálepky na vozne 1+ a 2+. A to je kvalita poskytovaných služieb? To sa nedá nazvať inak, ako primitívnosť a lacné oblbovanie a okrádanie cestujúceho. Žiadam o písomné stanovisko,“ uviedol rozhorčený cestujúci.

O pár dní adresoval ZSSK Slovakrail Miro mail opäť, tentoraz vo forme podnetu na prešetrenie s evidenčným číslom podania 634/2015. Sťažoval sa v ňom na abnormálnu výšku cestovného a nízku kultúru cestovania, rovnako aj na chaotické radenie vozňov. „Vo vozňoch sa nič nezmenilo, len špina zostala, stará zažratá, a za to sa cestujúcim účtuje pri dotovanej doprave 14,30 eur. Čistý zisk za špinu a nekvalitu vyše 10 eur, to je zlodejina,“ myslí si Bratislavčan, ktorý podnet na prešetrenie poslal aj ministerstvu dopravy po tom, ako ho nahnevala aj výška spiatočného cestovného na trase Bratislava – Trenčín.

Cestovanie v slovenských vlakoch

Odpoveď od ZSSK

Odpoveď zo spoločnosti ZSSK prišla od Jany Matolekovej z Oddelenia zákazníckych podaní, ktorá v stanovisku spoločnosti vyjadrila aj ľútosť na nespokojnosť zákazníka so službami. V odpovedi ho informovala o vykonanej modernizácii vozňov a služieb a podrobne vysvetľovala aj radenie vlakov. „Pred nástupom do vlaku IC 504 ste požiadali službukonajúceho vlakvedúceho o informáciu, ktorý vozeň je č. 2. Následne, spolu s ďalším zamestnancom, sa vám snažili pomôcť a vysvetliť radenie vlaku s logikou označovania vozňa 1 plus, 2 plus, čo ste však neprijali s pochopením,“ poznamenala na margo chaotického radenia vozňov.

Cestovanie v slovenských vlakoch

Matoleková dodala, že všetky vozne prechádzajú raz za mesiac veľkým čistením a raz za 24 hodín prevádzkovým čistením. „Sprevádzajúci personál vlaku, ktorý je cestujúcim nápomocný a ohlásené problémy a diskomfort rieši, aby mohlo čo najskôr dôjsť k náprave, nezaznamenal od vás žiadnu pripomienku či podnet ohľadom čistoty vlaku,“ doplnila Matoleková a súčasne Mira upozornila, že cena cestovných lístkov je pri kúpe cez internet zvyčajne lacnejšia, ako pri osobnej pokladnici.

Cestovanie v slovenských vlakoch

Zdielať článok na Facebooku

Galéria

Ilustračné foto

Nástroje k článku



FOTO: SITA, TASR
ZDROJ: zh

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články