Internet využívajú hlavne mladí ľudia.
BRATISLAVA - Na Slovensku nemá skúsenosť s využívaním internetu až 39 percent obyvateľstva. Ďalších 13,7 percenta ho používa menej ako raz mesačne a jeho služby aktívne využíva len takmer polovica ľudí.
Viac ako jedno percento obyvateľov sa k danej otázke nevedelo vyjadriť. Vyplýva to z výsledkov výskumu, ktorý spoločnosť TNS SK uskutočnila vo februári a marci 2008 na reprezentatívnej vzorke 2 127 respondentov vo veku od 15 rokov.
Z výsledkov ďalej vyplýva, že populácia Slovenska využíva internet najčastejšie doma. Na túto otázku odpovedala kladne viac ako polovica jeho aktívnych užívateľov. V práci sa pripája na internet len každý štvrtý človek. Ako ďalšie miesta pripojenia uviedli respondenti školu, internet u priateľov a známych, internetovú kaviareň, internát, či knižnicu.
V porovnaní s celoslovenským priemerom v domácnostiach najčastejšie využívajú internet mladí ľudia do 17 rokov a respondenti starší ako 60 rokov, potom ľudia s nižším vzdelaním, obyvatelia Košického a Trnavského kraja, ľudia z miest s počtom obyvateľov 20 000 – 100 000, ďalej žiaci, študenti, manuálne pracujúci ľudia, ženy v domácnostiach, prípadne na materskej dovolenke a dôchodcovia.
V práci pravidelne používajú internetové pripojenie ľudia vo veku 30 - 59 rokov, respondenti s vyšším vzdelaním a z veľkých miest, obyvatelia Bratislavského kraja, súkromní podnikatelia a duševne pracujúci.
Z výsledkov ďalej vyplýva, že populácia Slovenska využíva internet najčastejšie doma. Na túto otázku odpovedala kladne viac ako polovica jeho aktívnych užívateľov. V práci sa pripája na internet len každý štvrtý človek. Ako ďalšie miesta pripojenia uviedli respondenti školu, internet u priateľov a známych, internetovú kaviareň, internát, či knižnicu.
V porovnaní s celoslovenským priemerom v domácnostiach najčastejšie využívajú internet mladí ľudia do 17 rokov a respondenti starší ako 60 rokov, potom ľudia s nižším vzdelaním, obyvatelia Košického a Trnavského kraja, ľudia z miest s počtom obyvateľov 20 000 – 100 000, ďalej žiaci, študenti, manuálne pracujúci ľudia, ženy v domácnostiach, prípadne na materskej dovolenke a dôchodcovia.
V práci pravidelne používajú internetové pripojenie ľudia vo veku 30 - 59 rokov, respondenti s vyšším vzdelaním a z veľkých miest, obyvatelia Bratislavského kraja, súkromní podnikatelia a duševne pracujúci.