Piatok19. júl 2024, meniny má Šarlota, Dušana, zajtra Eliáš, Iľja, Eliána

Olympioničky v čipkovaných podprsenkách a podväzkových pásoch: Nová reklama rozzúrila ľudí! Veď pozrite

(Zdroj: Instagram/bluebella)

USA - Reklama, v ktorej známe olympioničky pózujú v spodnej čipkovanej bielizni, vyvolala búrlivú diskusiu a rozhorčenie. Spoločnosť Bluebella sa však obhajuje a uvádza, že cieľom tejto kampane je vyzdvihnúť krásu žien so športovým telom, ktorá bola vždy málo oceňovaná.

Značka podprseniek Bluebella čelí kritike za svoju najnovšiu reklamu „Silná je krásna.“ Tri hráčky britského ženského olympijského tímu v rugby, Celia Quansahová (28), Ellie Boatmanová (27) a Jasmine Joyceová (28) v nej pózujú na ihrisku v čipkovanej spodnej bielizni. Podľa spoločnosti má táto reklamná kampaň vyzdvihnúť krásu žien so športovým telom, ktoré boli v minulosti ignorované módnym priemyslom a stigmatizované spoločnosťou. Cieľom je tiež poukázať na zarážajúci počet mladých dievčat, ktoré sa prestanú venovať športu kvôli problémom s telesným imidžom. Kritici kampaň odsúdili za „sexualizáciu“ športovkýň a označili ju ako regresívnu a urážlivú voči ženám.

„Presne toto nepotrebujú mladé dievčatá vidieť,“ napísala na Instagrame jedna z odporkýň a doplnila, že reklama je veľmi zlý krok. „Namiesto posilnenia postavenia žien v športe sme opäť svedkami toho, že z toho profituje mužský pohľad a pokračuje objektivizácia a sexualizácia ženského tela,“ dodala. Bývalá tenistka Martina Navrátilová na sociálnej sieti X napísala, že kampaň je regresívna a podobné názory zdieľala aj bývalá profesionálna plavkyňa Sharron Daviesová. Dokonca aj niekdajšia diaľková bežkyňa Mara Yamauchiová označila reklamu za vykorisťujúci, ponižujúci, sexistický, regresívny odpad, informuje denník The Telegraph. Zareagoval aj britský tím, ktorý pre portál The Independent uviedol, že oficiálna organizácia nie je s reklamou žiadnym spôsobom spojená.

Niektorí fanúšikovia sa však tešili z toho, že sa v reklame oslavujú ženské telá a označili ju za krásnu a osviežujúcu. Iní sú presvedčení o tom, že kampaň sa nelíši od mužských športovcov, ktorí sa objavujú v reklamách na spodnú bielizeň Calvin Klein. „Naša kampaň #StrongIsBeautiful sa zrodila preto, lebo dievčatá sa ľahšie vzdávajú športu ako chlapci čiastočne z dôvodu, že spoločnosť nestotožňuje vzhľad silného ženského tela s tým, že je krásne alebo ženské,“ napísala spoločnosť Bluebella na Instagrame. „Ak mladé ženy nespájajú silu so ženskou krásou, je to problém, ďaleko presahujúci hranice športu,“ dodali.

Olympijská trojica, ktorá sa objavila v kampani, v rozhovore pre portál Evening Standard poukázala na problémy, ktorým čelila v mladom veku, keď im kvôli ich svalnatej postave hovorili, že vyzerajú ako muži. „Myslím si, že jednou z najväčších výziev pre ženské rugby je názor ľudí, že nemôžete byť ženská a hrať rugby. A ten sa objavuje často,“ povedala Quansahová. „Ľudia radi hovoria, že ženy by nemali hrať rugby alebo že ste príliš pekné na to, aby ste hrali rugby a všetky tie veci, ktoré jednoducho nie sú pravdivé,“ dodala. Joyceová ju doplnila: „Jediná vec, ktorú by som dievčatám povedala v súvislosti so sebavedomím, je, aby sa tešili z toho, kým sú. Nikdy nebudete dokonalé a vždy budú existovať časti vášho tela, kvôli ktorým budete neisté, ale prijmite to všetko.“

Viac o téme: Spodná bielizeňKampaňReklamaOlympioničky
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu