Bábätko zomrelo pár dní po narodení: Malo ho zabiť materské mlieko s obsahom... | Topky.sk

Pondelok, 16. september 2019. Meniny má Ľudmila, zajtra Olympia.

Bábätko zomrelo pár dní po narodení: Malo ho zabiť materské mlieko s obsahom...

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: Getty Images
26.08.2019 10:08

DEVON - Matka z Devonu prišla o svoje novonarodené dieťa kvôli chybe lekárov. Tí jej povedali, že užívanie liekov proti bolesti chrbta nebude mať na bábätko nijaký účinok. Opak bol však pravdou, dieťa umrelo dva dni po príchode domov z nemocnice. V jeho organizme sa podľa odborníkov nachádzali stopy matkinho lieku.


V rodinnom dome v anglickom  meste Teignmouth došlo ku tragédii. Žena pred pôrodom trpela chronickou bolesťou chrbta, lekári jej preto predpísali liek tramadol. Povedali jej, že na dieťa to nebude mať nijaký vplyv. V tom čase bola žena hospitalizovaná v nemocnici. Len dva dni po prepustení z nemocnice dieťa zomrelo.

Bábätko zomrelo pár dní
Zdroj: Getty Images

Pitva odhalila, že v jeho telíčku boli stopy tramadolu, ktorý sa do neho preniesol pravdepodobne dojčením. Vyšetrovanie nepreukázalo, že by s bábätkom v nemocnici zle zaobchádzali. Patológ potvrdil, že príčinou smrti môže byť spomínaný liek na bolesť. Profesor Peter Fleming tvrdí, že tramadol je relatívne nový liek, a že informácie o jeho účinkoch na plod v maternici, prípadne novorodencov, sú ešte čerstvé. "Mám obavy z užívania tramadolu. Zatiaľ neexistuje jasná odpoveď na otázku jeho vedľajších účinkov," priznal Fleming.

Odborník však nedokáže určiť, či dieťa zabilo užívanie lieku ešte v čase, keď bolo v maternici, alebo až po narodení. "Myslím, že v prípade tehotných žien by mali byť lekári s predpisovaním tramadolu veľmi opatrní," odporučil Fleming.


Galéria

Ilustračné foto

Nástroje k článku


AUTOR: © Zoznam/pk

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články