Myslíte si, že ženy nedokážu šoférovať tak dobre ako muži? Takáto je PRAVDA | Topky.sk

Utorok, 16. júl 2019. Meniny má Drahomír, zajtra Bohuslav.

Myslíte si, že ženy nedokážu šoférovať tak dobre ako muži? Takáto je PRAVDA

Zdroj: Getty Images
13.04.2019 14:16

EAST LANSING - Štúdia profesionálnych pretekárov dokázala, že ženy majú lepšiu genetickú výbavu pri riešení extrémnych podmienok za volantom ako muži. Vhodným tréningom a početnejšími skúsenosťami sa z nich dokonca môžu stať rýchlejšie pretekárky. Otázkou však sú rozdiely vo fyzickom výkone.


Experti zistili, že nie je žiadny rozdiel medzi fyzickou zdatnosťou mužov a žien pri šoférovaní. V prípade, že by sa ženy pôsobiace v motošporte viac venovali tréningu a získali potrebné skúsenosti, mohli by sa stať rýchlejšími šoférkami než muži. Búrlivú diskusia vyvoláva otázka, či sú ženy skutočne schopné vydržať ťažké podmienky za volantom. Vynoril sa aj ničím neopodstatnený mýtus o tom, že ženy sú v istom bode menštruačného cyklu menej odolné vysokým teplotám, ktoré sa v motošporte vyskytujú.

Vodička zaparkovala priamo na diaľnici: Keď uvidíte VIDEO, budete si myslieť, že nie je normálna

Vedci na Michiganskej štátnej univerzite skúmali troch mužov a tri ženy. Hodnotenie zostavili na základe pretekania s otvoreným a následne uzavretým kokpitom. Zistili, že fyzický výkon je v oboch prípadoch rovnaký. Analyzovali frekvenciu srdca a dýchania, teplotu tela či pokožky. "Tepelné napätie je primárny stresor pri pretekaní. Ženy majú prirodzene zvýšenú teplotu v jadre tela počas určitej menštruačnej fázy. Vyvrátila sa tak mylná predstava o tom, že zvýšené teplo spôsobuje u žien únavu a predstavujú tak riziko pre ostatných šoférov," uviedol asistent profesora na univerzite David Ferguson. 

Myslíte si, že ženy
Zdroj: Getty Images

Predtým sa predpokladalo, že luteálna fáza, teda druhá polovica cyklu začínajúca po ovulácii a končiaca na začiatku ďalšej menštruácie, negatívne ovplyvňuje fyzický výkon ženy. Počas tejto fázy dochádza u žien k vyššej srdcovej frekvencii aj telesnej teplote a tiež k častejšiemu pocitu únavy. "Aj napriek tomu sa tieto faktory nijako nelíšili od tých, ktoré vykazovali muži," dodal Ferguson. Štúdia v neposlednom rade odhalila, že štruktúra auta, či už s uzavretým alebo otvoreným kokpitom, bola faktorom spôsobujúcim vyšší fyziologický stres bez akejkoľvek hormonálnej zmeny.


Galéria


Nástroje k článku


AUTOR: © Zoznam/pk

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články