Zúčastnili sme sa svetovej premiéry faceliftovaného Volkswagenu Golf vo Wolfsburgu a prinášame vám čerstvé informácie o tých najdôležitejších novinkách.
Na čo sa teda môžeme tešiť? V prvom rade je to omladený dizajn. Volkswagen sa netají tým, že sa jedná o facelift, keďže tento výraz presne vystihuje, čo sa s Golfom stalo. Jeho tvary sú sviežejšie, svetlá pôsobia prísnejšie a celý je tak nejak viac „fresh“. Je to vďaka novým nárazníkom, ktoré vzbudzujú dojem širšieho a nižšieho postoja. Novinkou sú aj spomínané svetlá. Tie zadné majú novú grafiku, ktorá sa mení pri brzdení (podobne ako v Passate) a LED technológiu. Môže sa na ne tešiť každý jeden Golf už od základnej výbavy. Najvyššia výbava dostane navyše dynamické zadné smerovky. Predné svetlá ponovom tiež využívajú LEDky a svietia vraj ešte lepšie, než xenóny vo verzii pred faceliftom. Zmeny exteriéru završujú nové farby a nové modely diskov kolies.
Vo vnútri sú zmeny oveľa podstatnejšie. Tvorcovia Golfu kládli dôraz najmä na infotainment. Ak sa vám nepáčia klasické budíky, môžete si priplatiť za Active Info Display. Každý infotainment systém má navyše nový, výkonnejší a rýchlejší hardvér a väčšiu obrazovku, než pred tým, pričom vždy je farebná a dotyková. Špičkový systém Discover Pro s elegantnou „sklenenou“ úpravou má tak uhlopriečku až 9,2 palca (rekordná hodnota). Najväčšou senzáciou však je, že ho môžete ovládať gestami. Netreba sa dotýkať obrazovky – vybrané povely vykonáte aj správnym pohybom ruky v priestore pred obrazovkou. Golf je prvý, čo podobnú funkciou doniesol do tejto triedy. Okrem toho pribudla funkcia Media Control, kde pomocou tabletu môžete ovládať navigáciu alebo multimédiá cez palubné Wi-Fi. Systém spolupracuje s online službami a môžete si na ňom prezerať ceny pohonných hmôt, počasie (či už lokálne, alebo v destinácii, do ktorej mierite) a mnoho ďalšieho. Domáca obrazovka je teraz konfigurovateľná. V kabíne nájdeme aj pár kozmetických zmien – nové materiály a farby.
Z asistenčných systémov pribudol najmä Traffic Jam Assist, teda poloautonómna jazda v zápche (funguje do 60 km/h). Golf sa teda dokáže držať v jazdnom pruhu a zároveň udržiavať vzdialenosť od áut pred sebou (s prevodovkou DSG až do úplného zastavenia).
Z motorov je najväčšou novinkou 1,5 TSI Evo s technológiou ACT (aktívna deaktivácia valcov) s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 250 Nm už od 1 500 ot/min. Kombinovanú spotrebu má pritom iba 4,9 l/100 km. Neskôr pribudne aj slabšia, ekologickejšia verzia BlueMotion s výkonom 130 koní a spotrebou 4,6 l/100 km. Unikátnou novinkou v tomto segmente je použitie turbodúchadiel s variabilnou geometriou lopatiek, ktoré sa inak používajú iba pri dieselových motoroch. Pre zaujímavosť: jediné iné benzínové auto s variabilnou geometriou turba je Porsche 911 Turbo. Nový motor sa bude kombinovať s novou, 7-stupňovou prevodovkou DSG, ktorá postupne nahradí súčasnú 6-stupňovú. Z ostatných motorov bola reč iba o 2,0 TSI, určenom pre Volkswagen Golf GTI. Ten dostane pár koní naviac. Základná verzia GTI má teraz až 230 koní a verzia Performance sa dostala až na 245 koní! Golf R dostane tiež pár žrebcov naviac. Jeho výkon tak dosiahne až ohromných 310 koní! Nový Golf bude mať slovenskú premiéru na bratislavskom autosalóne. Príďte sa naňho pozrieť naživo! Napriek drobným zmenám je totiž naozaj veľmi pekný a ovládanie gestami si stojí za to vyskúšať. Chcete vedieť viac? Prečítajte si na www.volkswagenblog.sk
- reklamná správa -
