Štvrtok2. máj 2024, meniny má Žigmund, zajtra Galina

VIDEO Študentka (23) našla dôkaz, vedci ho hľadali 60 rokov: Zem obklopujú obrovské trubice!

Záhadné plazmové trubice Zobraziť galériu (4)
Záhadné plazmové trubice (Zdroj: YouTube)

SYDNEY - Austrálskej vysokoškolskej študentke Cleo Loiovej sa podarilo zistiť, že priestor okolo Zeme vypĺňajú obrovské neviditeľné pohyblivé plazmové trubice. Hoci sa toto zistenie najprv stretlo s vlnou skepticizmu, ukázalo sa ako pravdivé!

Študentka Sydneyskej univerzity svoj objav uskutočnila pomocou rádioteleskopu, ktorý jej umožnil vidieť priestor v 3D rovine. Dvadsaťtriročná študentka astrofyziky Cleo Loiová dokázala, že zemská atmosféra je vyplnená zvláštne tvarovanými rúrkovitými štruktúrami. Ide o komplex viacvrstvových kanálikov, ktoré sú v atmosfére ionizované slnečným svetlom.

Záhadné signály miatli astronómov: Po 17 rokoch odhalili ich bizarný zdroj!

„Vedci sa už viac ako 60 rokov domnievali, že tieto štruktúry existujú, ale prvýkrát sme získali vizuálny dôkaz o ich existencii,“ povedala mladá austrálska vedkyňa. „Sledovali a merali sme ich pozíciu približne 600 kilometrov nad Zemou, v hornej ionosfére a zdá sa, že presahujú až do plazmosféry. Odtiaľ prechádza do plazmy vesmíru,“ vysvetlila astrofyzička.

Cleo Loiová
Cleo Loiová  (Zdroj: Youtube/CAASTRO)

„Na oblohe sme uvideli výraznú kresbu. Pruhy s vysokou hustotou sa striedali s pruhmi s nízkou hustotou. Táto kresba bola tvarovaná magnetickým poľom Zeme a pripomínala polárnu žiaru. Uvedomili sme si, že môže ísť o veľký objav,“ opísala Loiová. Potom prišiel ďalší prielom.

Presvedčila celú vedeckú komunitu

Študentka použila špeciálny ďalekohľad, aby škvrny na oblohe mohla zmapovať. V 3D rovine môžu vedci bližšie skúmať rovinu týchto štruktúr a pozerať sa, ako sa pohybujú. „Odrazu sme boli schopní zmerať vzdialenosti medzi nimi, ich výšku nad Zemou aj ich strmý sklon,“ dodala k objavu, ktorý najskôr odborníci zamietli vďaka nedokonalým snímkam z teleskopu. Tvrdohlavá študentka však intuitívne tušila, že náznaky štruktúr by mohli byť práve dávno hľadanými plazmovými trubicami.

NASA zverejnila prevratnú správu: Pripravuje ľudstvo na informáciu, ktorá zmení dejiny?!

Cleo Loiová ďalej vysvetlila, že pohyblivé plazmové trubice by mohli narušiť astronomické dáta satelitných navigačných systémov. Objav tiež upozorňuje na to, že by sme mali prehodnotiť naše uvažovanie o správaní galaxií či hviezd, citoval portál News.com.

VIDEO Študentka (23) našla
 (Zdroj: YouTube)

„Keď prvýkrát uvideli výsledky, mnohí si mysleli, že sú až príliš dobré na to, aby boli pravdivé. Cleo Loiovej sa však počas niekoľkých mesiacov podarilo presvedčiť vedeckú komunitu, že sú skutočne vedecky zaujímavé,“ povedala Tara Murphyová z rovnakej univerzity, ktorá vývoj prevratného objavu sledovala. „Je to impozantný úspech vysokoškolskej študentky bez predchádzajúceho zázemia,“ dodala.