Štvrtok2. máj 2024, meniny má Žigmund, zajtra Galina

Zisk vs. súkromie: Facebook chce zarábať na vašich narodeninách!

Ilustračné foto
Ilustračné foto (Zdroj: TASR)

PRAHA/BRATISLAVA - Najväčšia sociálna sieť vyšla v ústrety svojim užívateľom, ktorí už nebudú musieť dlho premýšľať nad tým, čo kúpiť svojim blízkym k sviatku. Samozrejme pre Facebook to znamená predovšetkým finančný zisk, čomu sa najviac potešili samotní akcionári spoločnosti.

Kým v roku 2007 uviedol možnosť nákupu virtuálnych maličkostí, teraz ide o reálne darčeky. Facebook vám dokonca odporučí, pre koho aký vybrať.V ponuke sú sladkosti, plyšové hračky, darčekové kupóny, hrnčeky a desiatky ďalších. Potom sa už len rozhodnete, či bude verejný alebo súkromný, zaplatíte ho teraz alebo po schválení obdarovaným a ten dostane oznámenie o darčeku. Rozbalí ho a zvolí si, na ktorú adresu má byť doručený. Facebook následne darček odošle. V prípade digitálnych darčekov je možné si ich rovno stiahnuť napríklad do telefónu.

Funkcia je však určená nielen užívateľom, ale s radosťou ju privítali najmä akcionári. Dokážu si totiž spočítať, že predaj fyzických darčekov môže výrazne napomôcť príjmom Facebooku. Tie sa v minulom roku pohybovali okolo miliardy dolárov a darčeky by ich mohli navýšiť až o desiatky percent. Zároveň Facebook získa rad dodatočných dát, konkrétne čísla kreditných kariet darujúcich a adresy obdarovaných, ktoré opäť môže využiť na rozšírenie vedomostí o svojich užívateľoch.

Zatiaľ čo niektorí túto funkciu uvítali, pre iných je to ďalšia ukážka toho, akým spôsobom Facebook prispieva k narušeniu osobného súkromia, hoci iba tým, že cieli reklamu na základe až podozrivo presných informácií a kritérií. Funkcia darčekov sa zatiaľ rozbieha len v USA, informoval portál idnes.cz.
 

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu