(Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - Pekinský hotel, v ktorom majú byť ubytovaní novinári, píšuci o augustových Olympijských hrách prišiel s netradičnou formou PR.
Redaktorom ponúka peniaze za články, propagujúce jeho meno. Gehua New Century hotel ponúka novinárom odmeny do výšky tisíc juanov (v prepočte približne 2 800 slovenských korún) za priaznivú prezentáciu v médiách. V Číne je obvyklé, že organizácie preplácajú novinárom "cestovné náklady", keď ich pozývajú na svoje tlačové konferencie.
Väčšinou ide o sumy vo výške 200 až 300 juanov (približne 560 až 850 korún), pričom náklady na taxík v meste sa málokedy vyšplhajú cez 50 juanov (zhruba 140 korún). Čínskym novinárom v minulosti ponúkli peniaze napríklad aj majitelia baní, aby nepísali o smrteľných úrazoch v bani.
Na letákoch, ktoré pracovníci hotela rozdávali novinárom po tlačovej konferencii organizačnej komisie pre Olympijské hry, tisíc juanov čaká na každého redaktora, ktorý napíše propagačný článok pre hotel v rozsahu 500 až tisíc slov. Kratšie články - obsahujúce sto až päťsto slov - odmenia polovičnou sumou, čiže 500 juanov (zhruba 1 400 slovenských korún).
"Chceme pri príležitosti Olympijských hier posilniť našu reputáciu. Je pre nás dôležité propagovať našu značku. Chápeme, že tento spôsob sa líši od zahraničných zvykov. Ide však o rozhodnutie PR oddelenia a nie samotného hotela," oznámil PR manažér Xiaoda Zhao. Počas Olympijských hier budú v hoteli pracovať novinári z takmer 10 000 médií.
Väčšinou ide o sumy vo výške 200 až 300 juanov (približne 560 až 850 korún), pričom náklady na taxík v meste sa málokedy vyšplhajú cez 50 juanov (zhruba 140 korún). Čínskym novinárom v minulosti ponúkli peniaze napríklad aj majitelia baní, aby nepísali o smrteľných úrazoch v bani.
Na letákoch, ktoré pracovníci hotela rozdávali novinárom po tlačovej konferencii organizačnej komisie pre Olympijské hry, tisíc juanov čaká na každého redaktora, ktorý napíše propagačný článok pre hotel v rozsahu 500 až tisíc slov. Kratšie články - obsahujúce sto až päťsto slov - odmenia polovičnou sumou, čiže 500 juanov (zhruba 1 400 slovenských korún).
"Chceme pri príležitosti Olympijských hier posilniť našu reputáciu. Je pre nás dôležité propagovať našu značku. Chápeme, že tento spôsob sa líši od zahraničných zvykov. Ide však o rozhodnutie PR oddelenia a nie samotného hotela," oznámil PR manažér Xiaoda Zhao. Počas Olympijských hier budú v hoteli pracovať novinári z takmer 10 000 médií.