VIDEO Útok na Putina, z ktorého ide hrôza: Moderátora vyšli nechutné slová poriadne draho | Topky.sk

°C

Streda, 20. november 2019. Meniny má Félix, zajtra Elvíra.

VIDEO Útok na Putina, z ktorého ide hrôza: Moderátora vyšli nechutné slová poriadne draho

Vladimir Putin
Vladimir Putin
Zdroj: SITA/AP/Gerard Julien
20.08.2019 22:05

TBILISI - Giorgiho Gabuniu, moderátora gruzínskej televízie Rustavi 2, ktorý v priamom vysielaní vulgárne urážal ruského prezidenta Vladimira Putina, prepustili z práce. Stalo sa tak po tom, ako kontrolu nad touto najsilnejšou opozičnou stanicou v krajine získal súdnou cestou jej bývalý majiteľ Kibar Chalvaši - údajný spojenec vlády Gruzínskeho sna.


S odvolaním sa na utorkové vyhlásenie generálneho riaditeľa televízie o tom informovala agentúra Interfax. O prepustení Gabuniu a ďalších kľúčových členov spravodajstva informoval nový generálny riaditeľ Rustavi 2 Paata Salia, ktorý svoje rozhodnutie zdôvodnil tým, že je neprípustné, aby členovia spravodajského tímu verejne avizovali, že zakladajú novú televíziu, a pritom naďalej pokračovali v práci pre Rustavi 2.

Salia poukázal na status, ktorý na sociálnej sieti zverejnila vedúca analytických programov Eka Kvesitadze, ktorá vyhlásila, že spolu s bývalým generálnym riaditeľom Nikom Gvariom zakladá novú stanicu, do ktorej čoskoro prejdú všetci kľúčoví novinári z Rustavi 2.

Vulgárne slová na adresu Putina

Známy gruzínsky moderátor Giorgi Gabunia sa ešte 7. júla v živom vysielaní po rusky vulgárne vyjadril na adresu ruského prezidenta. Uviedol ďalej, že je rád, že Putinovi rodičia "sú mŕtvi", a vyjadril nádej, že "horia v pekle". Svoj príhovor ukončil tvrdením, že by sa jedného dňa rád vyšpinil "na ich spoločný hrob". Etická komisia televízie následne rozhodla, že Gabunia sa dva mesiace neobjaví vo vysielaní.

Už 18. júla však kontrolu nad týmto najsilnejším opozičným médiom v krajine - podporujúcim bývalého prezidenta Michaila Saakašviliho - získal Kibar Chalvaši. Stalo sa tak po tom, ako Európsky súd pre ľudské práva potvrdil skorší verdikt gruzínskych súdov o tom, že Chalvaši bol o kontrolu nad televíziu v roku 2006 pripravený nezákonným spôsobom. Chalvaši tvrdil, že k vzdaniu sa vlastníctva Rustavi 2 ho vtedy prinútil silou práve Saakašvili, uviedol portál eurasianet.org.

Vladimir Putin
Zdroj: SITA/Alexei Nikolsky, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)

Chalvaši neskôr vyhlásil, že televíziu, ktorá je podľa jeho slov zadlžená, plánuje predať. Podľa mnohých analytikov sa tak naplnili obavy, že staronový majiteľ Rustavi 2 od začiatku pracuje pre vládnu stranu a jej patróna - miliardára Bidzinu Ivanišviliho. Okrem toho, že Rustavi 2 bola mimoriadne kriticky naladená voči súčasnej vláde, ide aj o nasledovanejšiu stanicu v krajine, pričom až 70 percent Gruzíncov získava informácie primárne z jej spravodajstva, píše eurasianet.org.


Galéria

Vladimir Putin Vladimir Putin

Nástroje k článku



ZDROJ: TASR
VIDEO: YouTube/BBC News

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články