Skupina Gipsy Čáve, známa viacerými hitmi, ktoré majú na Youtube vyše 40 miliónov pozretí, v rámci kampane pre Slovenskú katolícku charitu nahrala pesničku Dávaj si pozor, bráško. Tá má upozorniť na stále živý fenomén obchodovania s ľuďmi.
Aj Slováci sú stále zneužívaní na otrockú prácu
Vo svete je na otrockú prácu zneužívaných až 40 miliónov ľudí. Aj na Slovensku je tento problém stále aktuálny. Podľa Jany Verdura, ktorá v Slovenskej katolíckej charite zastrešuje projekt STOP obchodovaniu s ľuďmi, sú najčastejšími obeťami Slováci v Anglicku. „V kampani s názvom Nenechaj sa zotročiť sme sa preto zamerali práve na nich.“
Pesnička má úspech
Pesnička Dávaj si pozor bráško je pre ľudí varovaním, aby neverili každému, kto ich láka na lukratívnu prácu do zahraničia. V klipe vidíme príbeh dvoch mladých ľudí, za ktorými príde rodinný známy a zláka ich na prácu v Anglicku, zoberie im doklady a odovzdá ich priekupníkom. Pesnička zaznamenala na sociálnych sieťach veľký úspech a mnohí ľudia ju komentujú ako veľmi poučnú a pravdivú.
Základ je všetko preveriť a nenechať si zobrať doklady
Práca v zahraničí je lákavá najmä pre ľudí, ktorí si na Slovensku prácu nájsť nevedia alebo túžia po vyššom zárobku. Ponúk na prácu v zahraničí je veľmi veľa a treba si ich vždy čo najlepšie preveriť. Je dôležité, aby ste poznali presnú adresu aj názov zamestnávateľa a aby ste podpísali zmluvu v jazyku, ktorému rozumiete. Musí v nej byť koľko zarobíte, aj čo a ako dlho budete robiť. Veľmi dôležité je nepúšťať z rúk osobné doklady ako pas a občiansky, lebo bez nich vás obchodníci s ľuďmi môžu oveľa ľahšie vydierať.
Do kampane sa zapojil aj známy raper Ego
Súčasťou osvety je aj video s raperom Egom, ktorý veľmi dôrazne varuje Slovákov pred nástrahami pri mnohých naoko lukratívnych ponukách práce v zahraničí.
Kampaň proti zotročovaniu prebieha po celom Slovensku
Kampaň prebieha aj v teréne, kde Slovenská katolícka charita v rámci projektu STOP obchodovaniu s ľuďmi pripravila 12 vzdelávacích podujatí naprieč celým Slovenskom, a to práve v oblastiach, kde je osveta najviac potrebná. Viac informácii o problematike obchodovania s ľuďmi sa dozviete na www.obchodsludmi.sk
Kampaň vznikla za finančnej podpory Veľvyslanectva Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska a Ministerstva vnútra Slovenskej republiky.
- reklamná správa -