Počiatek: Autodopravcovia nemajú dôvod štrajkovať pre mýto | Topky.sk

Štvrtok, 21. marec 2019. Meniny má Blahoslav, zajtra Beňadik.

Počiatek: Autodopravcovia nemajú dôvod štrajkovať pre mýto

Ján Počiatek
Ján Počiatek
Zdroj: SITA
06.03.2014 17:35

BRATISLAVA - Minister dopravy Ján Počiatek vzhľadom na dosiahnuté dohody s autodopravcami o zmenách v mýte nevidí žiaden dôvod na to, aby Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) začala ostrý štrajk.


Pripomenul, že pokračuje príprava novej vyhlášky, ktorá zavedie nulovú sadzbu mýta v intravilánoch obcí a miest od 15. marca. Zrušenie platenia mýta za prejazdy intravilánmi v dĺžke takmer tisíc kilometrov bola jedna z hlavných požiadaviek autodopravcov. 

"Rád by som vyslovil presvedčenie, že autodopravcovia sa nenechajú zatiahnuť do tejto politickej hry, ktorá je vedená zo strany zjavne politicky a predvolebne motivovaného vedenia UNAS-u," povedal vo štvrtok Počiatek po rokovaní so zástupcami samosprávnych krajov. "My naše dohody alebo to, čo sme deklarovali, dodržíme, aj dodržiavame a implementujeme v podobe jednotlivých legislatívnych zmien," ubezpečil minister. 

Predseda Žilinského samosprávneho kraja Juraj Blanár vyslovil znepokojenie, že autodopravcovia, ktorí predtým súhlasili so zmenami v mýtnom systéme, teraz prichádzajú s novými požiadavkami, ktoré absolútne menia dohodu. "A to zo strany samosprávnych krajov jednoducho nemôžeme akceptovať. Nech idú autodopravcovia priamo na miesta a nech sa pýtajú obyvateľov obcí, kde tranzitná doprava sužuje život našim ľuďom," odporučil Blanár. Chcú preto úzko spolupracovať s ministerstvom dopravy a autodopravcami, na čom sa už skôr dohodli. "Nemáme záujem, aby sme menili dohody, ktoré boli dohodnuté," dodal. 

Zástupcovia krajov iniciovali stretnutie na ministerstve pre obavy z toho, ako sa budú vyvíjať požiadavky UNAS-u. "Chceme na základe dohôd chrániť obyvateľov miest a obcí od možno zbytočných prejazdov kamiónov, ktoré nielen ničia a zaťažujú paralelné cesty II. a III. triedy, ale hlavne preto, aby sme mohli ochraňovať vo zvýšenej miere životy, zdravie a majetky občanov, ktorí pri týchto cestách žijú a bývajú," povedal predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Baška. 

Pokračujúci monitoring na cestách II. a III. triedy ukáže, ktoré úseky využívajú dopravcovia na zásobovanie a ktoré používajú, aby sa vyhli plateniu mýta. Blanár tvrdí, že keď budú známe tieto údaje, sú pripravení rokovať s ministerstvom a dopravcami o tom, či by sa malo mýto platiť aj na týchto cestách. "Dopravcovia vo väčšine prípadov využívajú naše cesty tak, aby obchádzali mýto a neplatili nič a ničia komunikácie, ktoré nie sú stavané na kamiónovú dopravu," dodal Blanár. Počiatek uviedol, že po vyhodnotení monitoringu dopravy na cestách II. a III. triedy po prvom polroku budú o tejto problematike rokovať. "Dohodli sme sa na tom, že to vyhodnotíme, zaujmeme k tomu stanovisko a uvidíme, čo s tým budeme robiť ďalej," povedal minister. 

Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia, ale aj UNAS, je proti tomu, aby po vyhodnotení monitoringu boli mýtom spoplatnené aj cesty II. a III. triedy. Ministerstvo dopravy sa s UNAS-om dohodlo 20. februára napríklad aj o tom, že nepristúpi k spoplatneniu ďalších úsekov ciest ktorejkoľvek kategórie a že nebudú spoplatnené ani cesty II. a III. triedy.


Nástroje k článku



ZDROJ: SITA
FOTO: SITA

Nahlásiť chybu

Najčítanejšie články