Piatok26. apríl 2024, meniny má Jaroslava, zajtra Jaroslav

Vedci zistili, kedy bol na Zemi prvý pohlavný styk: Zverejnili detaily, ako tento sex prebiehal!

Takto vyzeral prvý sex na našej planéte! Zobraziť galériu (3)
Takto vyzeral prvý sex na našej planéte! (Zdroj: techtimes.com)

ADELAIDE - Medzinárodný tím vedcov na čele s Johnom Longom z Flinders University v austrálskom Adelaide zistil, ktorý živočích sa na Zemi prvý zapojil do tajov sexu. Prišiel aj na to, kedy to bolo a na čo slúžil. Nechýbala pritom ani romantika, aj keď o posedení pri sviečkach nemôže byť ani reč.

Austrálski vedci objavili skameneliny opancierovaných rýb, ktoré sa na našej planéte pohlavne párili ako prvé. Zo štúdie skamenelín vyplynulo, že samcom slúžil na prenos spermií orgán v tvare písmena L. Ryby, ktorých odborný názov je Microbrachius dicki, boli dlhé asi 7,5 centimetra a „vyvádzali“ v škótskych jazerách ešte predtým, ako sa plutvy vyvinuli do nôh.

Profesor John Long z Flinders University v Adelaide povedal: „Vedci boli po stáročia bezradní, lebo nevedeli, že na čo kostnaté ramená rýb slúžili. Konečne sme vyriešili túto hádanku, pretože ramená slúžili na to, aby samček mohol umiestniť svoj pohlavný orgán do ženských pohlavných orgánov.“

Vedci zistili, kedy bol
 (Zdroj: Flinders University)

Keď sa ryby „uzamkli“ pomocou kostnatých ramien, ich párenie pripomínalo viac tanec ako kopuláciu, vysvetlil vedec pre The Mirror.

Nový objav však znamená ešte jedno pozoruhodné zistenie – vonkajší pohlavný styk sa vyvinul z vnútorného a nie opačne. Prehistorické plakodermy, resp. čeľustnatce, teda zohrávali dôležitú úlohu v evolúcii stavovcov.

„Plakodermy boli dlho považované za mŕtvu vetvu bez živých príbuzných, ale nedávne štúdie ukázali, že naša evolúcia je hlboko zakorenená práve v nich. Naše párové končatiny, zuby, či čeluste sa vyvíjali spolu s touto skupinou. Napokon, odhalili sme, že vďaka nim sa rozmnožujeme pomocou intímneho sexuálneho styku,“ potvrdil Long.

Vedci zistili, kedy bol