BRATISLAVA - Zážitok z príjemne prežitej dovolenky na Sicílii im dokonale pokazil návrat domov. Let do Bratislavy mal totiž kvôli technickej poruche niekoľkohodinové meškanie, kvôli čomu mali mať cestujúci nárok na finančné odškodnenie. Postoj leteckej spoločnosti je jasný.
Skupina Slovákov sa začiatkom septembra vracala zo zájazdu na Sicílii. Odlet mali naplánovaný na pol jednu popoludní, no odleteli až o zhruba šesť hodín neskôr. Kapitán totiž cestujúcim oznámil, že lietadlo má prasknutú pneumatiku. A keďže na miestnom letisku nebola náhrada, museli ju doviezť až z Prahy.
Zúfalstvo v Bratislave: Ďalší dovolenkový horor na letisku a hodiny neistoty opäť kvôli lietadlu
Podľa nariadenia európskeho parlamentu si môžu klienti leteckého dopravu Travel Service uplatňovať nárok na kompenzáciu. Do tridsiatich dní mali spoločnosti poslať žiadosť o vymáhanie sumy, čo aj urobili. No nedostali žiadnu spätnú väzbu. "Oficiálne sme požiadali o finančné odškodnenie, no nikto z Travel Service s nami nekomunikoval. Nedostali sme od nich žiadnu odpoveď," napísal nám Marián, ktorého rodina letela z Talianska v inkriminovaný deň tiež.
Podľa hovorkyne postupuje spoločnosť v súlade s európskou legislatívou. "Oneskorenie letu 6D6711 dňa 3.9. z Catanie do Bratislavy bolo spôsobené poškodením pneumatiky lietadla vonkajším predmetom pri pristání, teda z tzv. vyššej moci. O cestujúcich sme sa postarali v destinácii v súlade s európskou legislatívou a zabezpečili sme všetkým občerstvenie," vyjadrila sa Vladimíra Dufková. O tom, či ich klienti môžu očakávať finančnú kompenzáciu, sa už ale nezmienila.