Štvrtok9. máj 2024, meniny má Roland, zajtra Viktória

Slovenská Gemerka úspešne dobýja český trh

Ilustračné foto Zobraziť galériu (5)
Ilustračné foto

BRATISLAVA - Najväčší slovenský producent minerálnych a pramenitých vôd – firma BUDIŠ, a.s. systematicky preniká aj na zahraničné trhy. Obľúbená Gemerka z jej portfólia už dobyla druhé miesto na českom trhu neochutených minerálok a dojčenská voda Zlatíčko dokonca prenikla až na ďaleký čínsky trh.

BUDIŠ a.s. je jedinou slovenskou firmou z oblasti minerálnych a pramenitých vôd, ktorá sa výraznejšie presadzuje aj za hranicami Slovenska.

Raketový nástup Gemerky

Obľúbená minerálka, známa svojím ideálnym pomerom obsahu vápnika a horčíka (3:1), ktorý zabezpečuje najlepšie vstrebávania týchto minerálov do ľudského tela, od roku 2018 výrazne znásobila svoje predaje na českom trhu a dosiahla tak pozíciu dvojky na trhu neochutených vôd. Pred štyrmi rokmi si českí zákazníci kúpili napríklad iba 4 milióny balení Gemerky a minulý rok to už bolo 12 miliónov. V tomto roku dosiahla Gemerka v Česku hranicu 12 miliónov predaných kusov už v máji, a takmer s istotou prekročí 20 miliónov. To znamená nielen jasnú pozíciu dvojky na českom trhu, ale aj historicky prvý rok, kedy predá v zahraničí viac balení ako doma na Slovensku.

Slovenská Gemerka úspešne dobýja
Zobraziť galériu (5)

„Úspech Gemerky na českom trhu je naozaj impozantný. Žiadna iná minerálna voda takýto raketový nástup nezaznamenáva. A žiadna iná slovenská minerálka sa nikdy takýmto zásadným spôsobom na zahraničnom trhu nepresadila“, hovorí riaditeľ nealko segmentu firmy BUDIŠ, a.s. Juraj Slaninka.

Vrt Gemerky, ktorý sa nachádza pri Tornali v hĺbke sto metro ide podľa jeho slov už celý rok na absolútne plný výkon a firma už plánuje aj celkové zvýšenie kapacít. Rovnako tak musia premýšľať aj o rozšírení skladových kapacít, pretože presnosť a stabilita dodávok je na trhu minerálnych vôd jeden z kľúčových faktorov. A efektívne rozloženie skladových priestorov je zase jednou z kľúčových podmienok stabilných dodávok.

Slovenská Gemerka úspešne dobýja
Zobraziť galériu (5)
                                 

Inovácie, efektivita aj ekológia

BUDIŠ, a.s. patrí do podnikateľskej skupiny Jána Sabola, ktorá dnes zamestnáva približne 8 tisíc ľudí. Pre tieto firmy je typická neustála snaha hľadať inovácie a čo najviac využívať vnútorné synergie. Výkonný riaditeľ celej skupiny Róbert

Spišák ku tomu nedávno v médiách povedal: „Interne to voláme „vymetanie“ marží. Pri nákupoch logicky platíme dodávateľom. Stojí za to položiť si otázku, či by v určitých prípadoch nebolo lepšie robiť si rovnakú službu sám pre seba. V takom prípade si môžeme nechať maržu v skupine a aj to je jeden z faktorov úspechu“.

Nakoľko skupina podniká nielen v oblasti nealko nápojov, ale aj v cestnej nákladnej a železničnej doprave, biopalivách, alebo poľnohospodárstve, možných synergií je viac.

„Pokiaľ by sa nám podarilo napríklad v Českej republike získať vhodné skladové priestory aj s príslušnou železničnou vlečkou, určite by sme vážne zvažovali, že napríklad Gemerku budeme centrálne do Česka voziť po železnici. Rokujeme o tom so spoločnosťou Railtrans International, ktorá je súčasťou našej skupiny firiem“, avizuje Juraj Slaninka a dodáva, že takto by sa expanzia na zahraničné trhy mohla ešte viac zintenzívniť. Železničná preprava je navyše nielen ekonomicky výhodnejšia, ale aj ekologickejšia.

Viac o téme: Minerálna vodaGemerka
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu