Nedeľa28. apríl 2024, meniny má Jarmila, zajtra Leo, Lea

Kontroverzná novinka Tesca aj u nás? Vraj klame zákazníkov, farmy z obalov neexistujú!

Nové značky britskí zákazníci vysmiali. Na Slovensko sa tieto produkty zrejme nedostanú. Zobraziť galériu (2)
Nové značky britskí zákazníci vysmiali. Na Slovensko sa tieto produkty zrejme nedostanú. (Zdroj: Twitter)

LONDÝN/BRATISLAVA – Obchodný reťazec Tesco sa opäť ocitol na európskych weboch, a to v súvislosti s netradičnou obchodnou taktikou. Určité druhy ovocia, zeleniny či mäsa začala britská sieť supermarketov predávať pod novou značkou, ktorá má evokovať príslušnosť k malým a stredným farmám. Mená Rosedene Farms a Boswell Farms sú však vymyslené, čo nahnevalo niektorých zákazníkov.

V čase, kedy je zdravý životný štýl "in" a ľudia sa čoraz viac zaujímajú o to, čo konzumujú, Tesco vyšlo na trh s netradičnou novinkou. Niektoré svoje produkty predstavili pod novými značkami, konkrétne potraviny priradili k farmám, ktoré majú ľuďom navodiť pocit, že konzumujú zdravé a kvalitné potraviny od miestnych farmárov. Ako sa však ukázalo, tieto farmy neexistujú alebo ak aj áno, venujú sa niečomu úplne inému, ako poľnohospodárstvu.

Kontroverzná novinka Tesca aj
Zobraziť galériu (2)
 (Zdroj: SITA)

„Pomenovali sme tieto produkty po farmách, aby sme reprezentovali požiadavky kvality, ktoré sa snažíme dodržať pri každom produkte,“ vysvetlilo britské Tesco vo vyhlásení. Národná únia farmárov, konkrétne jej šéf Phil Bicknell, však v celom nápade vidí len lacnú túžbu zviesť sa na pozitívnom vzťahu verejnosti k farmárom: „Je jasné, že Tesco zistilo, že zákazníci majú pozitívny vzťah k domácemu poľnohospodárstvu a chcú na tom zarobiť.“

Výrobky označené novými značkami nazval „zavádzaním verejnosti“, vyslovil dokonca obavy, či ide o zákonný spôsob komunikácie so zákazníkmi. Tesco sa však bráni tým, že „každý výrobok pochádza zo starostlivého výberu poľnohospodárskych podnikov a pestovateľov“, preto je jedno, či na obale uvádzajú meno vymyslenej farmy alebo tej skutočnej. Opýtali sme sa vedenia spoločnosti Tesco na Slovensku, či čaká podobná zmena aj nás.

"Čerstvý vták pochádza z miestneho mäsiarstva, nie z falošného farmárskeho Tesco, šokujúce správanie!" píšu nespokojní zákazníci.

„Tieto nové vlastné značky boli uvedené na trh iba vo Veľkej Británii a v súčasnosti ich neplánujeme predstaviť na Slovensku. V každej krajine, kde Tesco pôsobí, ponúkame také rady vlastných značiek, aby sme vyhoveli špecifickým požiadavkám našich lokálnych zákazníkov. Konkrétne v strednej Európe ponúkame rady vlastných značiek, ktoré sú cenovo vhodné pre rôzne typy zákazníkov, od dostupných Tesco Value až po exkluzívnu radu Tesco Finest,“ vysvetlila pre Topky hovorkyňa Zuzana Lošáková.

Je možné, že podobný krok by sa na Slovensku dočkal podobnej reakcie, ako na britských sociálnych sieťach. Zákazníci sa podľa komentárov na oficiálnom účte Tesco Stores na Twitteri cítia oklamaní. „Šokujúce, zaslúžime si vedieť, odkiaľ vaše potraviny pochádzajú!“ rozhneval sa jeden z nich podľa BBC. Marketingoví odborníci obchodného reťazca však tvrdia, že cieľom kampane určite nebolo zákazníkov zavádzať.

Na fotografií žena hovorí: "Sme k našim kravám veľmi dobrí." Krava odpovedá: "Ja nie som tvoja. Po*eb sa."

Viac o téme: FarmyTescoNové značkyVeľká Británia
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu