Štvrtok9. máj 2024, meniny má Roland, zajtra Viktória

Farmafirmy dali vlani na marketing vyše 41 miliónov eur

Ilustračné foto
Ilustračné foto

BRATISLAVA - Farmaceutické spoločnosti dali vlani na marketing, propagáciu či nepeňažné plnenia vyše 41 miliónov eur. Výdavky na tento účel priznalo ministerstvu zdravotníctva v rámci zákonnej povinnosti 188 farmaceutických spoločností, ďalších 136 nahlásilo nulové výdavky. Informovala hovorkyňa rezortu Martina Lidinská.

Ministerstvo predpokladá, že povinnosť nahlásiť do konca januára výdavky z predchádzajúceho roka si nesplnil približne rovnaký počet firiem ako vlani, keď tak neurobilo vyše 70 firiem. "Vzhľadom na to, že ide o zákonnú povinnosť, MZ SR začne správne konanie voči spoločnostiam, ktoré tak neurobili. Za porušenie ustanovení zákona môžu dostať pokutu vo výške od 500 eur do 25.000 eur," uviedla Lidinská.

Asi polovicu zo spomínanej sumy vynaložili originálni výrobcovia liekov, ktorí sú členovia Asociácie inovatívneho farmaceutického priemyslu (AIFP). Ide o 25 spoločností. „Transparentné zverejňovanie týchto výdavkov považujeme za správne a k tomuto prístupu sa zaviazali všetky členské firmy AIFP," povedala výkonná riaditeľka asociácie Katarína Slezáková.

Originálni výrobcovia poukazujú, že takéto výdavky sú súčasťou štandardného procesu informovania o nových liekoch, ktorý má byť nevyhnutný. Podľa AIFP sa v tomto smere globálne znižujú výdavky.
 

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu