Nedeľa9. jún 2024, meniny má Stanislava, zajtra Margaréta, Gréta

Oscarová reklama je vypredaná, vysielanie ohrozuje štrajk

(Zdroj: SITA)

LOS ANGELES - Reklamný čas počas prenosu odovzdávania výročných cien Americkej filmovej akadémie je vypredaný. Vysielanie však vážne komplikuje štrajk scenáristov a hrozí, že herci, scenáristi a ďalší sa odmietnu zúčastniť na slávnostnom odovzdávaní Oscarov, podobne ako v prípade Zlatých glóbusov.

Analýzu dopadov zrušenia Oscarového večera prinieslo stredajšie vydanie amerického denníka Wall Street Journal (WSJ).

Oscarová noc je po finále Superbowlu druhou najväčšou udalosťou pre americký reklamný trh. Príjmy televíznej stanice ABC z predaja reklamy počas priameho prenosu v minulom roku vyčíslila spoločnosť Nielsen Monitor-Plus na 80 miliónov dolárov. Galavečer si pozrelo 40 miliónov divákov, čo je dvakrát viac než dosahuje slávnostné odovzdávanie Zlatých glóbusov. To bolo v dôsledku štrajku zredukované na tlačovú konferenciu a stanica NBC musí vrátiť firmám peniaze za zakúpenú reklamu. Preto sa aj pri Oscaroch vynorila otázka, či sa pompézny hollywoodsky galavečer vôbec podarí zrealizovať.

Americká filmová akadémia zatiaľ podľa slov svojho výkonného riaditeľa Brucea Davisa vychádza z predpokladu, že štrajk sa do oscarového večera 24. februára skončí. Zároveň však pracuje aj s inými variantmi vývoja, ktoré však odmietol špecifikovať.

"Oscarové reklamy nemôžete jednoducho presunúť, pretože niektoré z nich sú vytvorené špeciálne pre túto príležitosť," uviedol pre WSJ Paul Tilley z reklamnej agentúry Omnicom Group. Firma Unilever vsadila na kreativitu vlastných zákazníkov, ktorí môžu do oscarovej súťaže zasielať svoje 30-sekundové reklamné šoty. Najlepší z nich firma zaradí do priameho prenosu.

Obchodná sieť J.C.Penney plánuje práve počas oscarovej noci spustiť reklamnú kampaň pre novú kolekciu dizajnérskeho domu Polo Ralph Lauren. Tradičným klientom je každoročne spoločnosť American Express, ktorá podľa WSJ tento rok plánuje pripraviť šot s renomovanou hviezdou sveta módneho návrhárstva.

Záujem o reklamný čas v amerických televíziách pritom všeobecne klesá, pretože digitálne prijímače umožňujú divákom pozerať ich obľúbené programy neskôr bez reklám. Priame prenosy dôležitých šou sú preto poslednými veľkými reklamnými príležitosťami, kedy sa tvorcovia predbiehajú vo výrobe reklamných spotov, ktoré by sa mohli divákom zostať v pamäti dlhší čas. Ak by sa oscarový prenos zrušil, alebo by sa zmenil na divácky menej atraktívny formát bez účasti hviezd, inzerenti presunú podľa WSJ svoje peniaze do americkej obdoby Superstar a Tanečnej horúčky, ktoré teraz ako jedny z mála nových večerných programov dosahujú vysokú sledovanosť.

Štrajk scenáristov trvá už deviaty týždeň a okrem samotných členov asociácie WGA ho solidárne podporujú aj členovia sesterskej organizácie hercov. Tí odmietajú vystupovať v programoch televíznych staníc, ktorých majitelia sa nechcú dohodnúť so štrajkujúcimi autormi. Predmetom sporu sú honoráre za šírenie tvorby prostredníctvom internetu, ako aj požiadavka scenáristov na zvýšenie tantiém z predaja DVD nosičov. Sporné strany momentálne nerokujú a nie je známy ani termín, kedy vyjednávania obnovia.
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu