LONDÝN - Hodinky v reklamách sú takmer vždy nastavené na čas 10:10. Mnohí si tento detail nevšimli, no ukrýva v sebe premyslený dôvod. Nastavenie rúk do tejto polohy má totiž veľmi jasný cieľ a je tiež dôvodom, prečo si možno kúpite hodinky aj vtedy, keď ich nepotrebujete.
Možno ste si nikdy nevšimli, že hodinky v reklamách majú často nastavený čas na 10:10. Tento detail objasnila používateľka TikToku Sarah Griffithsová vo videu, kde ukázala fotografie hodiniek rôznych značiek. Podľa nej je dôvod jednoduchý: ručičky hodiniek v tejto polohe pripomínajú úsmev, čo má u zákazníkov vyvolať pozitívne emócie a spojiť ich so značkou. „Každé hodinky, ktoré uvidíte v reklamách, budú ukazovať 10:10,“ uviedla Sarah, píše denník Mirror. Dodala, že toto usporiadanie podporuje predaj tým, že vyvoláva v ľuďoch príjemné pocity.
Video Sarah má už desiatky tisíc videní, pričom mnohí diváci priznali, že si tento detail predtým nevšimli. „Nikdy som o tom nepremýšľal,“ napísal jeden z komentujúcich. Ďalší dodal: „Pracoval som v klenotníctve a hodinky sme vždy nastavovali na tento čas práve kvôli tvaru úsmevu.“ Jeden z divákov spomenul, že sa o tom dozvedel z knihy, a teraz tento fakt rád zdieľa s ostatnými. Okrem vizuálneho efektu má nastavenie času 10:10 aj praktický dôvod – zvýraznenie loga značky. Ako poukázali viacerí diváci, logo hodiniek sa zvyčajne nachádza v hornej časti ciferníka pod číslom 12, a práve ručičky nastavené na čas 10:10 ho pekne orámujú.
Luxusná značka hodiniek Tufina zdôraznila aj ďalšie výhody: ručičky sa neprekrývajú, sú jasne viditeľné a ich symetrické usporiadanie je pre ľudí vizuálne príjemné. Tento jednoduchý, no efektívny trik sa v reklamách používa na dosiahnutie maximálneho estetického dojmu. Okrem toho, že hodinky vyzerajú elegantne, zákazník si nevedome spojí ich dizajn s pozitívnymi emóciami, čo zvyšuje pravdepodobnosť kúpy.