AUSTIN - Allison Preissová plánovala stráviť rozlúčkový víkend so slobodou v texaskom Austine. Vtom jej však prišiel zo strany leteckej spoločnosti návrh, aby sa vzdala letenky, inak bude prepravca sám rozhodovať o tom, kto nastúpi do preplneného lietadla. To sa nakoniec aj stalo a nespokojnú pasažierku vyškrtli zo zoznamu cestujúcich.
Do víkendových plánov mladej Američanky nečakane vstúpil návrh aeroliniek, ktoré jej ponúkli tisíc dolárov (802 eur) za to, že sa vzdá svojej letenky. United Airlines totiž na let z Washingtonu do Austinu predali viac leteniek, ako mali, a tak pristúpili k tomuto nie príliš férovému riešeniu, ktoré ohrozilo víkendové plány viacerých cestujúcich. "Postavili ma pred hotovú vec. Buď prijmem ponúkanú sumu a vzdám sa letenky, alebo oni sami rozhodnú o tom, koho vykopnú z lietadla. A začnú vraj s tými, ktorí majú najlacnejší lístok," napísala nahnevane na Twitteri.
.@united offering $1K in travel credit for an oversold flight. If nobody bites, they will kick off the lowest fare passenger by pulling them out of the boarding line. For a flight that THEY oversold. Unreal.
— Allison Preiss (@allisonmpreiss) 22. marca 2018
Allison nakoniec skončila na zozname nežiaducich pasažierov, keďže jej letenka bola najlacnejšia a nikto sa nechcel svojho lístka vzdať dobrovoľne. "Jednoducho mi nedovolili nastúpiť a vôbec ich nezaujímalo, čo bude so mnou ďalej," hnevá sa. Po tom, ako sa sťažovala, zamestnanci spoločnosti odôvodnili svoje rozhodnutie tým, že práve sedadlo, ktoré si rezervovala, je zlomené, a preto nemôže letieť. "Nahnevalo ma aj to, že ma nútili podpísať vyhlásenie, že dobrovoľne odmietam nastúpiť do lietadla, čo nebola pravda," krúti hlavou Preissová, ktorej tisíc dolárov v skutočnosti vrátili ako kredit na nákup ďalšej letenky. Dokonca jej zakázali sedieť v salóniku, kde chcela počkať.
Kupón na dve pizze zadarmo v zariadení rýchleho občerstvenia ako odškodné za spôsobený zmätok hodnotí poškodená cestujúca ako vrchol trápnosti zo strany United Airlines. Hovorca aeroliniek na jej postupe nevidí nič zlé, vraj bol v poriadku a v súlade s nastavenými podmienkami.
Nespokojná Allison nezabudla vo svojej reakcii pripomenúť dva nešťastné prípady z minulého roku v súvislosti s United Airlines. V apríli 2017 bol násilne za nohy z lietadla vynesený lekár David Dao po tom, ako sa tiež odmietol vzdať svojej letenky. A teraz v marci priamo na palube lietadla uhynul psík, keď ho musela pasažierka na príkaz personálu uložiť do priestoru na odkladanie príručnej batožiny. "V podstate som dopadla ešte celkom dobre," ironicky zhodnotila svoj prípad Allison.