Nedeľa28. apríl 2024, meniny má Jarmila, zajtra Leo, Lea

V Anglicku našli divný sliz: Vraj súvisí s meteoritom v Rusku!

Astrálne želé máta ľudí
Astrálne želé máta ľudí (Zdroj: RSPB)

LONDÝN - Prírodná rezervácia v britskom Somersete sa stala miestom nezvyčajnej záhady. Na jej území sa objavilo zvláštne priesvitné "želé", ktoré môže mať údajne súvis s meteorickým rojom, ktorý zasiahol minulý piatok Čeľabinskú oblasť v Rusku a spôsobil obrovskú paniku aj materiálne škody.

Podľa tradícií podobný sliz známy ako "astrálne želé" vzniká pri meteorických rojoch a je zaujímavé, že tentokrát sa objavil v parku iba tri dni po tom, čo obrie vesmírne teleso vletelo do atmosféry Zeme a jeho úlomky explodovali nad Ruskom.

"Aj keď neviem, čo to vlastne je, viem, že podobná látka bola popísaná už skôr. V záznamoch sa datuje od 14. storočia a je známa ako hviezdne želé, astrálna kašička alebo astromyxín," uviedol hovorca rezervácie voľne žijúcich živočíchov Tony Whitehead.

"Je skvelé, že aj v tejto dobe ešte stále existujú takéto vesmírne záhady. Čítali sme niekoľko článkov, v ktorých sa o tom veľa špekulovalo," dodal Whitehead s tým, že zatiaľ nikto neponúkol relevantné vysvetlenie. Pracovníci rezervácie tak zatiaľ verejnosť iba varovali, aby sa tajomnej látky nedotýkala.

Podľa manažéra našli v rezervácii viacero podivných želé a zvyčajné sú dlhé približne 10 cm. O pomoc už požiadali aj odborníkov, ale zatiaľ si nikto nie je istý tým, čo to naozaj je.

Niektorí vedci tvrdia, že ide o sliz, iní, že je to forma siníc zvaných Nostoc. Ďalší naznačujú, že by mohlo ísť o zvyšky útrob obojživelníkov alebo zvláštne huby. Informoval portál mirror.co.uk.