SOUL - Juhokórejská vláda sa dnes rozhodla predĺžiť uzáveru medzinárodného letiska v Muane až do 19. januára. Práve toto letisko bolo 29. decembra dejiskom tragickej nehody lietadla spoločnosti Jeju Air, pri ktorej zahynulo 179 zo 181 osôb na palube. S odvolaním sa na ministerstvo dopravy o tom informovala agentúra Reuters.
archívne video
Lietadlo typu Boeing 737-800 mierilo do Muanu na juhozápade Južnej Kórey z thajského Bangkoku. Piloti nahlásili riadenie letovej prevádzky zrážku s vtákom a zhruba štyri minúty pred haváriou požiadali o núdzové pristátie.
Stroj potom pristál bez vysunutého podvozku, na ranveji však vo vysokej rýchlosti nedokázal zabrzdiť a po náraze do betónového náspu asi 250 metrov za koncom pristávacej dráhy explodoval. Nešťastie prežili len dvaja členovia posádky v zadnej časti lietadla. Vyšetrovanie nešťastia naďalej pokračuje.
Upravia betónové bariéry na letiskách
Betónové bariéry na letiskách v Južnej Kórei budú po nehode lietadla spoločnosti Jeju Air, ktorá si vyžiadala desiatky obetí, upravené, uviedli v pondelok miestne úrady. Lietadlá bariéry používajú pri navigácii po celej krajine. Informuje o tom agentúra AFP.
Lietadlo Boeing 737-800 havarovalo 29. decembra počas letu z Thajska do juhokórejského mesta Muan. Stroj na letisku Muan pristál bez vysunutia podvozku na trupe, zišiel z pristávacej dráhy a po náraze do betónovej bariéry explodoval. Pri výbuchu zahynulo 179 zo 181 cestujúcich na palube, ide o najhoršiu leteckú tragédiu v histórii Južnej Kórey.
"Bolo vyhodnotené, že deväť zariadení na siedmich letiskách prejde modernizáciou vrátane modernizácie lokalizéra a jeho základov. Letisko Muan bude jedným z týchto letísk," uvádza vyhlásenie juhokórejského ministerstva dopravy. Zmeny sa dotknú aj medzinárodných letísk v mestách Jeju a Kimhä, dodáva AFP.
Juhokórejskí a americkí experti haváriu naďalej vyšetrujú a sústredia sa na zodpovedanie otázok, ktoré sa objavili v súvislosti s lokalizérom a jeho umiestnením na konci pristávacej dráhy. Lokalizér je súčasť navigačného systému letiska, ktoré pomáha lietadlám pri pristátí a jeho súčasťou je betónový múr, ktorý slúži ako jeho základ, jeho prítomnosť na konci dráhy však zhoršila následky havárie, vysvetľuje AFP. Vyšetrovanie skomplikoval fakt, že záznamníky údajov umiestnené v lietadlách označované ako čierne skrinky nezaznamenali posledné štyri minúty letu, uviedlo v sobotu ministerstvo dopravy.