Dráma v Kyjeve: Na sídlo televízie 112 Ukrajina strieľali z granátometu | Topky.sk

Streda, 16. október 2019. Meniny má Vladimíra, zajtra Hedviga.

Dráma v Kyjeve: Na sídlo televízie 112 Ukrajina strieľali z granátometu

Zničená budova televízie
Zničená budova televízie
Zdroj: SITA/AP Photo/Evgeniy Maloletka
13.07.2019 13:40

KYJEV - Sídlo súkromnej spravodajskej televízie 112 Ukrajina v Kyjeve sa v noci na sobotu stalo terčom útoku z granátometu, pri ktorom nebol nikto zranený a vznikli len materiálne škody. Polícia kvalifikuje tento incident ako teroristický čin, informovala v sobotu agentúra Ukrinform.


Políciu privolali v sobotu po tretej hodine miestneho času obyvatelia žijúci v okolitých domoch, keď začuli zvuk podobný výbuchu. Tá po príchode na miesto činu našla poškodenú fasádu budovy a pri obhliadke okolia objavila aj trubicu z granátometu, ktorú odoslala na expertízu. Agentúra Interfax informovala, že polícia pátra po jednej až dvoch podozrivých osobách.

Majiteľom televízneho kanála 112 Ukrajina, ako aj televízií NewsOne a ZIK je poslanec ukrajinského parlamentu Taras Kozak z klubu Opozičný blok. Kozak je pred júlovými predčasnými parlamentnými voľbami v prvej desiatke na kandidátnej listine strany Za život, v ktorej vedení je aj proruský politik Viktor Medvedčuk.

Kozak označil nočný incident za ďalšiu vyhrážku pre nezávislé médiá. Generálny riaditeľ televízie Jehor Benkendorf informoval, že ochrana jej sídla bude po tomto incidente posilnená. Agentúra Interfax pripomenula, že na webovej stránke televízie 112 Ukrajina sa v piatok objavila výzva adresovaná vedeniu krajiny, v ktorom žiada zastaviť útoky na svoju adresu.

Televízia 112 Ukrajina vo svojom vyhlásení uviedla, že vyhrážky dostáva v súvislosti so svojimi plánmi odvysielať film V boji o Ukrajinu, v ktorom americký režisér Oliver Stone a ukrajinský dokumentarista Ihor Lopatenok analyzujú krízu v krajine. Generálny prokurátor Jurij Lucenko pritom vedenie televízie varoval, že ak tento film zaradí do vysielania, bude čeliť trestnému stíhaniu.

Televízia 112 Ukrajina sa spomínala aj v súvislosti s medializovaným plánom usporiadať telemost medzi ukrajinskou televíziou NewsOne a ruskou stanicou Rossija 24. Ten sa napokon ani nekonal vzhľadom na negatívnu reakciu ukrajinskej vlády a novinárov, ako aj v dôsledku vyhrážok ukrajinským novinárom a ich rodinám. 

Majiteľov televízie NewsOne však na Ukrajine vyšetrujú pre podozrenie z financovania terorizmu a jej novinársky tím podozrievajú z vlastizrady. Namiesto telemostu s NewsOne usporiadala televízia Rossija 1 v piatok podvečer nepolitický ukrajinsko-ruský telemost prostredníctvom internetovej služby Skype.
 


Nástroje k článku


ZDROJ: TASR

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články