Pellegrini: Opatrenia, ktoré sú načrtnuté v NPRVaV, majú logiku | Topky.sk

Streda, 26. jún 2019. Meniny má Adriána, zajtra Ladislav, Ladislava.

Pellegrini: Opatrenia, ktoré sú načrtnuté v NPRVaV, majú logiku

Peter Pellegrini
Peter Pellegrini
Zdroj: SITA - Diana Černáková
06.06.2018 18:55

BRATISLAVA – Opatrenia, ktoré sú načrtnuté v Národnom programe rozvoja výchovy a vzdelávania (NPRVaV), ktorý v stredu predstavila ministerka školstva, vedy, výskumu a športu SR Martina Lubyová (nominantka SNS), majú svoju logiku. Uviedol to v reakcii na predstavenie dokumentu premiér Peter Pellegrini (Smer-SD).


"Ide napríklad o navýšenie kapacít materských škôl, povinnú zaškolenosť detí predtým ako pôjdu na základnú školu, zvýšenie platov začínajúcich pedagógov, zvýšenie platovej úrovne až na úroveň 85 percent vysokoškolsky vzdelaných ľudí na Slovensku," priblížil niektoré z opatrení NPRVaV premiér. Zároveň potvrdil, že mnoho z peňazí, ktoré sú "jemne naznačené v akčných plánoch, o ktorých bude vláda rokovať, sú a aj budú súčasťou rozpočtov nasledujúcich". 

Lubyová v stredu avizovala, že NPRVaV, ktorý určí smerovanie slovenského školstva na nasledujúcich desať rokov, musí rezort školstva ešte skontrolovať. Pellegrini potvrdil, že následne po dopracovaní predloží Lubyová konkrétny plán na dva až tri roky. "Na základe predstavenia konkrétnych akčných plánov budeme na vláde rozhodovať, koľko peňazí do školstva pôjde," dodal Pellegrini.

Dokument, inšpirovaný fínskym modelom vzdelávania, kladie dôraz aj na inkluzívne vzdelávanie. Tvorí ho desať čiastkových cieľov (päť pre regionálne školstvo a päť pre vysoké školstvo) a 105 opatrení. Opatrenia sú rozpracované do implementačného plánu, ktorý pozostáva z piatich dvojročných na seba nadväzujúcich akčných plánov. Implementačný plán NPRVaV, ktorý sa vzťahuje na desaťročné obdobie 2018-2027, sa delí na päť dvojročných akčných plánov. Prvý akčný plán na obdobie 2018-2019 a druhý akčný plán na obdobie 2020-2021 obsahujú aj opatrenia zahrnuté v programovom vyhlásení vlády.

NPRVaV venuje osobitnú pozornosť trom prierezovým témam. Ide o rozvoj systému ďalšieho vzdelávania v rámci celoživotného vzdelávania, integráciu a inklúziu marginalizovaných rómskych komunít a žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia i prepojenie systému výchovy a vzdelávania s potrebami ekonomiky a trhu práce. 


Nástroje k článku



ZDROJ: TASR
FOTO: SITA/Diana Černáková

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články