BRATISLAVA - Slovenská pošta označila reklamnú kampaň spoločnosti Packeta za nekorektnú. Packeta v nej tvrdí, že posielanie zásielok je cez ňu jednoduchšie a rýchlejšie a vyzýva zákazníkov, aby "zabalili čakanie na pošte". Týmto konaním poškodzuje meno spoločnosti a narúša dôveru zákazníkov zavádzajúcimi informáciami, čoho sa dopustila už aj v minulosti, tvrdí špecialistka komunikácie Slovenskej pošty Eva Peterová.
"Zabaľ už konečne to čakania na pošte. Cez Packetu teraz posielať zásielky najpohodlnejšie, ale aj najvýhodnejšie," píše sa v reklamnej kampani Packety, ktorú Slovenská pošta označila za nekorektnú. Slovenská pošta je podľa Peterovej moderná spoločnosť, ktorá drží krok s inováciami, digitalizuje svoje služby a prispôsobuje ich potrebám verejnosti, vďaka čomu sú konkurencieschopné voči ostatným hráčom na trhu, ohradzuje sa spoločnosť.
"Mobilná aplikácia Slovenskej pošty umožňuje zákazníkom spracovať, zaplatiť a odoslať zásielku rovnako rýchlo a pohodlne ako spoločnosť Packeta. Klienti si pritom môžu vybrať, či zásielku podajú cez BalíkoBOX, alebo na pošte, a to bez čakania, keďže ide o vopred uhradenú zásielku," približuje Peterová s tým, že vďaka tomu je tak služba maximálne flexibilná a prispôsobená širokému spektru klientov.
Za konkurenčnú výhodu pošty považuje aj možnosť uložiť do schránky BalíkoBOXu viac balíkov. Okrem vopred uhradených zásielok môžu zákazníci Slovenskej pošty využiť BalíkoBOX na podaj zásielok, ako aj na bezplatné vrátenie tovaru do e-shopov a zásielky v rámci recommerce platforiem.
"Pošta ponúka aj bezkonkurenčnú výhodu pri dodaní zásielky. Ak si klient balík z BalíkoBOXu nestihne vybrať v stanovenom termíne, nie je vrátený odosielateľovi, ale presmerovaný na najbližšiu poštu. Aj v tomto prípade má na jeho vyzdvihnutie spolu až 18 kalendárnych dní," uvádza Peterová.
Nesprávne porovnávanie cenníkov služieb
Podľa Peterovej sa tiež dlhodobo nesprávne porovnávajú cenníky služieb. "Ceny podávania online u konkurencie sa porovnávajú s cenami Slovenskej pošty za podaj na pobočke a nie s cenami za online podanie – službou, ktorú Slovenská pošta taktiež poskytuje," vysvetľuje s tým, že ceny pre balíky podávané elektronicky – cez mobilnú aplikáciu, sú pritom nižšie, ako ceny za balíky podávané tradičným spôsobom, kedy balík spracuje a označí zamestnanec pošty.
Pripomína, že balík na výdajné miesto (ľubovoľná pošta, BalíkoBOX, alebo PoštaPOINT), je možné podať užod 3,10 eura. Služby Slovenskej pošty sú tak cenovo porovnateľné s cenami konkurencie, sú kvalitné a dostupné pre všetkých. "Slovenská pošta vo veci zavádzajúcej reklamy podnikne potrebné právne kroky," konštatuje spoločnosť na záver.