BRATISLAVA - Na úradoch sa pre nefunkčný kataster nahromadila agenda, ktorú nebolo možné vybavovať včas. V niektorých prípadoch hrozí zmeškanie zákonných lehôt. Úrady sa tomu snažia predísť a riešiť takúto agendu prioritne. Uviedla hovorkyňa Únie miest Slovenska (ÚMS) Daniela Piršelová.
Neúplná funkčnosť katastra obmedzuje úrady pri elektronickom spracovávaní agendy, časť dokumentov musia preto občania predkladať znova v papierovej podobe. "Pre mestá bude teraz najdôležitejšie získať včas informácie pre vyrubovanie dane z nehnuteľnosti," skonštatovala Piršelová.
archívne video
Spracovanie rozhodnutí o dani z nehnuteľnosti bolo aj jednou z tém minulotýždňového stretnutia ÚMS s vedením Úradu geodézie, kartografie a katastra SR. "Dostali sme návrh riešenia, akou formou získajú mestá informácie pre spracovanie rozhodnutí o dani z nehnuteľnosti, kde je lehota 31. 3. 2025," poznamenala Piršelová. Predstavitelia únie boli zároveň informovaní, v akom stave je obnovenie plnej funkčnosti katastra.
Stretnutie hodnotí ÚMS ako otvorené a korektné
V januári zasiahol informačný systém Úradu geodézie, kartografie a katastra SR, ktorý využívajú katastrálne odbory okresných úradov, rozsiahly kybernetický útok zo zahraničia. Pracoviská katastrálnych odborov boli dočasne zatvorené. Od 13. januára sa postupne obnovuje prevádzka na odboroch katastra.