Obľúbené vlaky majú svoje muchy: Svedectvá Slovákov, z ktorých naskakuje husia koža | Topky.sk

°C

Piatok, 24. január 2020. Meniny má Timotej, zajtra Gejza.

Obľúbené vlaky majú svoje muchy: Svedectvá Slovákov, z ktorých naskakuje husia koža

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: thinkstock.com
26.01.2016 16:00

BRATISLAVA – Po tom, ako sme na Topkách zverejnili nepríjemnú skúsenosť nášho čitateľa, ktorý minulý týždeň vo vlaku z Dunajskej Stredy do Bratislavy premrzol až na kosť, sa objavili ďalší nespokojní cestujúci. Hoci hovorca prepravnej spoločnosti svedectvo čitateľa vyvrátil, ľudia hovoria o niečom inom.


Vaše tipy

Cez víkend sme na Topkách zverejnili skúsenosť čitateľa z Dunajskej Stredy, ktorý s rozhorčením opísal, ako vyzerala jeho každodenná ranná cesta vlakom spoločnosti RegioJet. Vo vlaku sa podľa jeho slov minulý týždeň na trase z Komárna do Bratislavy vôbec nekúrilo. Hovorca spoločnosti však tieto informácie nepotvrdil a doplnil, že problém s pokazeným kúrením sa týkal len jediného dňa. Objavili sa však ďalší dvaja cestujúci, ktorí sa postavili na stranu nášho čitateľa.

Posledný IC vlak sprevádzali silné emócie: Ani prekvapenie nezlomilo smútok, toto sú reakcie ľudí

Šesť hodín v studenom vagóne

„V piatok som absolvovala cestu prostredníctvom dopravcu RegioJet, s ktorého službami som v podstate spokojná, ale nahnevali ma vyjadrenia hovorcu k sťažnosti čitateľa na neznesiteľnú zimu vo vagóne,“ napísala nám Ivana, podľa ktorej zrejme nešlo o jednorazový problém. V Bratislave nastúpila do vozňa, v ktorom vôbec nefungovalo kúrenie, a tak dostal každý cestujúci v treskúcej zime deku. Ivana cestovala do Spišskej Novej Vsi približne šesť hodín, a keď z vlaku vystúpila o 23.30, vonku už bola mrazivá noc. „Stevard nám oznámil, že takáto zima bude celú cestu a týmto pokazeným vozňom cestuje už tretíkrát,“ spomína Ivana.

Takto to vraj nastavili Nemci

Podobnú skúsenosť mala aj Judita z Komárna, ktorá takisto reagovala na náš článok. „V pondelok, 18. januára, som cestovala tou istou spoločnosťou z Komárna do Bratislavy o 13.43 a v celej súprave sa nekúrilo, pričom vonku mrzlo,“ opísala Komárňanka. Keď sa pýtala na príčinu, personál vlaku ju informoval, že „to ešte v lete takto nastavili Nemci“. Judita strávila v studenom vlaku vyše dve hodiny a po svojej skúsenosti napísala spoločnosti oficiálnu sťažnosť. Vysvetlenia sa však zatiaľ nedočkala. „Pre zmenu, 23. januára som opäť cestovala z Komárna do Bratislavy spojom o 7.43, v ktorom sa síce slabo kúrilo, no bola zapnutá aj klíma, vetranie, a parádne fúkalo. Stevardka cestujúcim odporučila, aby si presadli, no neviem, kam. Že výsuvné plošiny často nefungujú, alebo sa pod vami zlomia, o tom radšej pomlčím,“ dodala sklamaná Judita. 

Reakcia spoločnosti RegioJet

Podľa hovorcu spoločnosti RegioJet, Aleša Ondrůja, spoločnosť zatiaľ neeviduje žiadne nahlásené problémy s kúrením. Tie sa v prípade, že sa sťažnosť objaví, snaží čo najrýchlejšie riešiť. Vo vlaku, ktorý 18. januára premával na trase z Komárna do Bratislavy, spoločnosť nezistila nedostatky v súvislosti s kúrením. „Ak cestujúca napísala podnet, určite sa preveruje a odpoveď dostane. Určite sme pripravení každú sťažnosť preveriť. V žiadnom prípade nad ňou nemávneme rukou, naopak, podnety od zákazníkov nás zaujímajú,“ ubezpečil Ondrůj s tým, že preverovanie a vyhodnocovanie podnetov môže štandardne trvať niekoľko dní.

Cestujúci má nárok na kompenzáciu

„Všeobecne sa dá povedať, že ak má cestujúci pocit, že je mu vo vozidle zima, má vždy určite možnosť požiadať palubný personál buď o úpravu kúrenia, alebo v prípade, že je vo vlaku miesto inde, o presadenie do inej časti vlaku alebo vozidla,“ spresnil Ondrůj a dodal, že cestujúci môže mať pocit, že je vo vozidle chladno, ak dostal napríklad miesto tam, kde sa otvárajú dvere oddeľujúce oddiel pre cestujúcich od nástupnej časti. „Samozrejme, ak dôjde k poruche kúrenia a cestujúcemu nie je možné nájsť miesto v inej časti vlaku, má nárok na vrátenie cestovného - a to až do výšky 100 percent,“ dodal hovorca.

Ondrůj ďalej uviedol, že v každodennej prevádzke sa nikdy nedá stopercentne vylúčiť, že nedôjde k nejakej závade a poruche. „Avšak, v takýchto situáciách sa vždy snažíme urobiť maximum voči zákazníkovi, vrátane podávania horúcich nápojov či vrátenia cestovného v plnej výške,“ doplnil.


Nástroje k článku



ZDROJ: zh
FOTO: Thinkstock.com

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články