BRATISLAVA - Celoštátne slovenské televízne stanice odvysielali v roku 2012 takmer 769.000 reklamných spotov v celkovej dĺžke 4770 hodín, čo je takmer 199 dní. Zadávatelia tak investovali do televízií za 12 mesiacov viac ako 632 miliónov eur. Vyplýva to z údajov spoločnosti TNS Slovakia.
Medziročne rástlo množstvo reklamy aj výdavky na ňu. V roku 2011 sa investovalo zhruba 550 miliónov eur za súhrnných 4038 hodín reklamných spotov. Ich priemerná dĺžka bola vlani rovnaká ako v roku 2011, teda 22 sekúnd. Medziročne sa však zvýšil počet tradičných 30-sekundových spotov, a to zhruba o pätinu.
Najviac reklám (3053 spotov) odvysielali celoštátne televízne stanice v piatok 23. novembra 2012. Lídrom v počte reklám v jednom bloku bola vlani TV JOJ, ktorá zaradil 7. mája 32 spotov v celkovej dĺžke 11 minút a 59 sekúnd. Titul najsledovanejšej reklamy si odniesol Orange za spot odvysielaný na verejnoprávnej Jednotke 20. mája, po druhej tretine finálového zápasu majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji.
Najväčší podiel na odvysielanej reklame mali súkromné televízne stanice TV JOJ a TV Markíza. Obe televízie spoločne z časového hľadiska odvysielali polovicu všetkej minuloročnej reklamy. Ďalších 23 percent všetkej reklamy mohli diváci sledovať na stanici Plus.