Piatok, 27. január 2023. Meniny má Bohuš, zajtra Alfonz.

Európa môže skončiť ako chudobné krajiny v Ázii: Najbohatší obchodníci priznali nové stratégie!

Galéria fotiek (1)
Zdroj: Shutterstock

BRATISLAVA – Chudoba sa vracia do Európy! To sú slová šéfa potravinárskeho koncernu Unilever pre Európu Jana Zijdervelda. Hrozivé predpovede o blížiacej sa veľkej kríze nenechávajú chladné ani potravinárske firmy, čoho dôkazom je aj zmena predajnej stratégie spoločnosti Unilever. Liek na krízu má byť prostý. Namiesto veľkých a prémiových balení jednorazové za pár centov!


Najbohatšie firmy potvrdzujú, že nás v najbližších mesiacoch čaká ťažké obdobie. Jeden z najväčších výrobcov potravín, výrobkov pre domácnosť a osobnú starostlivosť britsko-holandský Unilever mení stratégiu, pričom ponúkané výrobky chce prispôsobiť možnostiam kupujúcich. „Ak dá Španiel za nákup v priemere 17 eur, tak mu nemôžeme predať prací prášok za polovicu jeho rozpočtu vyčleneného na nákup,“ vysvetľuje Jan Zijdervelt pre nemecký Finantial Times.


Tretí najväčší výrobca spotrebného tovaru na svete, známy značkami Rama, Lipton, Domestos či Dove, chce preto v Európe využiť vlastné skúsenosti z ázijského trhu. „V Indonézii predávame jednorazové šampóny po 2 až 3 centy a napriek tomu zarobíme slušné peniaze,“ tvrdí Zijdervelt. Recesia totiž núti spoločnosti k radikálnej zmene v mnohých krajinách. K prerodu dochádza nenápadne aj u nás.

Unilever zjavne krízu nevníma ako krátkodobý problém a postupne zavádza malé balenia aj v Európe. Doposiaľ sa výrobcovia snažili vo vyspelých západoeurópskych krajinách dosiahnuť rast predaja prostredníctvom drahších ekologických produktov a exkluzívnych značiek, čím sa chceli odlíšiť od diskontných predajní. Medzičasom predáva Unilever v Španielsku prací prostriedok v baleniach, ktoré vystačia na päť praní. Na Slovensku zase ponúka tatársku omáčku v jednorazových baleniach. V Grécku vymenil známu značku čajov a olivového oleja za úplne neznámu začínajúcu značku.

Možnosť, ako pomôcť predaju, vidí Zijderveld aj v zlepšení servisu. „Prečo nemôžeme predávať potraviny rovnako ako technologické vychytávky? Prečo neexistujú žiadni poradcovia pre kuracie mäso?“ pýta sa na záver.

Včera sme vás zároveň informovali o blížiacom sa zdražovaní potravín, na ktoré upozorňuje Potravinárska komora Slovenska. Dôvody zdražovania vidí komora vo výpadkoch produkcie z dôvodu suchého počasia na celom svete a celkového rastu vstupných nákladov. K zložitej situácii prispeli podľa PKS aj nízke svetové zásoby obilia.


 
 

Súvisiace články

Najčítanejšie články