Utorok7. máj 2024, meniny má Monika, zajtra Ingrida

Ako vás ovládajú a ako môžete manipulovať ľuďmi vy: Päť dôležitých rád!

Ilustračné foto Zobraziť galériu (2)
Ilustračné foto (Zdroj: photl.com)

BRATISLAVA - Nie je ničím novým, že sociálnu psychológiu využívajú vo veľkom aj reklamné a marketingové agentúry. Málokedy si však bežný človek uvedomí do akej miery zasahujú do jeho každodenného života. Tieto fakty nám pripomínajú, v čom všetkom s nami obchodníci manipulujú, využívajú dokonca časti mysle, ktoré si neuvedomujeme. Zároveň nám však pomáhajú napríklad vychovávať deti správne.

Vypracovať logo, ktoré si budú ľudia pamätať a zároveň bude u potenciálnych zákazníkov vzbudzovať dôveru – to je celá veda! Ako na nás podvedome vplývajú farby? Žltá je optimistická, oranžová priateľská, ružová vzbudzuje vzrušenie, fialová zase kreativitu. Modrá symbolizuje dôveru a zelená mierumilovnosť, šedá až čierna je synonymom rovnováhy.

Manipulácia farbami
Zobraziť galériu (2)
 (Zdroj: viralnova.com)

Ak chcete svoje dieťa naučiť vážiť si veci okolo seba, podľa prieskumu Carol Dweckovej z Kolumbijskej univerzity ho nemáte zbytočne chváliť za jeho inteligenciu, ale skôr ako „Ty si šikovný!“ povedať „Musíš na to veľmi tvrdo pracovať.“

Je jedno, do akých očí s dívame, stačí aj obyčajný obrázok a sme ochotnejší mu uveriť. To sú výsledky výskumu univerzity v New Catle. Keď v kaviarni na vrch cenníka položeného na pulte nakreslili oči, ľudia im za kávu ochotne zaplatili viac, ako keď tam boli nakreslené kvetiny.

Ak sa s niekým hádate, nemali by ste používať slovo TY. Od prírody toto slovo vnímame agresívne, obviňujúco. Ak niekoho počas argumentácie neustále napádame týmto označením, rozhodne to našej veci nepomôže.

Ak potrebujete od druhej osoby počuť „áno“ na nejakú otázku, skúste začať s otázkami, na ktoré bude odpovedať pozitívne a popritom hýbte hlavou v súhlasnom geste. Keď sa potom budete pýtať dôležitú otázku, treba pritom opäť kývať na súhlas. Zároveň ak potrebujete veľkú službu, začnite s tými malými, ktoré postupne povedú k tej veľkej. Človek bude skôr ochotný vám pomôcť, ak na neho pôjdete malými krokmi. Efekt „Nohy vo dverách“ spôsobí, že sa dotyčnému nebude zdať až taký problém splniť vašu žiadosť.

Pozrite si VIDEO z prednášky marketingovej odborníčky. Prezradila, ako sa robí reklama na potraviny.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu