Nedeľa28. apríl 2024, meniny má Jarmila, zajtra Leo, Lea

Totálny pád najznámejšieho amerického piva! KAMPAŇ s transgenderom pijáci zle pochopili, bráni sa šéfka marketingu

Známy transgender sa stal novou tvárou piva Bud Light. Spôsobil tým odpor väčšiny Američanov.
Známy transgender sa stal novou tvárou piva Bud Light. Spôsobil tým odpor väčšiny Američanov. (Zdroj: Twitter/Oli London)

NEW YORK/ST. LOUIS – Takmer každá rodina v USA pije ikonické pivo Bud Light. Tradičné a nezameniteľné modré fľaše a plechovky žiaria v obchodoch na desiatky metrov. V súčasnej dobe sa však z regálov len tak ľahko nedostanú. Spoločnosť čelí veľkej kritike za kontroverznú reklamu.

Najpredávanejšie americké pivo Bud Light spustilo uverejnením novej reklamy obrovskú vlnu kritiky. Podobný ťah ikonickej značky sa však dal očakávať, keďže novou tvárou spoločnosti sa stala transgender hviezda zo sociálnych sietí Dylan Mulvaney. Americký denník FOX Business uvádza, že majitelia barov a experti na trhu s pivom po celých Spojených štátoch považujú toto rozhodnutie za nerozvážne. 

Drvivá väčšina populácie je zhrozená, čo sa takmer okamžite odzrkadlilo na predaji. "Spoločnosť (Bud Light) chce občas ukázať svaly a pripomenúť, že zákazník je stále považovaný za cieľovú skupinu. Táto reklama ale spôsobila, že inklúziou prišli o svojich tradičných spotrebiteľov," povedal Jeff Fitter, majiteľ baru Case & Bucks v Barnharte v štáte Missouri. Inklúzia je cesta takého rešpektu, kde každá ľudská bytosť je akceptovaná.

Prišli o zákazníkov

Tradiční spotrebitelia boli bežne pracujúci ľudia, z veľkej časti aj ženy. Nová reklama však dáva do popredia transgender komunitu. Bar Jeffa Fittera zaznamenal v poslednej dobe katastrofálny pokles predaja piva Bud Light. "Predaj fľaškových produktov Anheuser-Busch klesol za posledný týždeň o 30 percent, zatiaľ čo čapovaného piva sa predala len polovica oproti štandardu," uviedol majiteľ podniku Fitter. Podobná situácia sa odohráva po celej krajine.

V baroch sa bežne predávali aj konkurenčné produkty Miller Lite a Coors Light. Výnimkou nebol donedávna ani Braintree Brewhouse neďaleko Bostonu. "Situácia sa diametrálne zmenila. Takmer 80 percent konzumentov Bud Light si tento týždeň objednalo niečo iné. Zvyšných dvadsať tu síce Bud Light pilo, ale to boli ľudia, ktorí nie sú veľmi aktívni na sociálnych sieťach. Keď sa však dozvedeli o novej transgender reklame, ďalšie pivo si už neobjednali," zhrnul majiteľ baru Alex Kesaris.

Nahnevaní Američania 

Problém s transgender reklamou zasiahol aj komunitu gayov. Známy bar Hell's Kitchen v New Yorku, ktorý navštevujú najmä homosexuáli, zaznamenal tento týždeň pokles predaja čapovaného piva značky Bud Light o 58 percent a fľaškového o celých 70 percent. Situácia je viac ako kritická. Rozhodnutie spoločnosti spropagovať transgender komunitu a predstaviť ju ako hlavnú tvár svojej značky, nebola zrejme správnou voľbou. 

Totálny kolaps bol zaznamenaný na tradičnej súťaži v šípkach v Texase, ktorej Bud Light je jedným z hlavných sponzorov. Počas večera sa zvykli v minulosti vypiť aj tri sudy, čo predstavuje asi 1670 litrov piva. Po uverejnení novej reklamy zorganizovali samotní hráči proti svojmu hlavnému sponzorovi masový protest. Experti na trhu s pivom hlásajú, že v priebehu jedného týždňa si Bud Light vyrobil obrovské problémy, ktoré spoločnosť pocíti koncom roku. "Čísla nepustia. Ľudia nebudú piť o týždeň dvakrát viac piva, aby sa táto strata dobehla. Pre Bud Light je to strata v podobe miliónov dolárov," uviedla spoločnosť materská spoločnosť Anheuser-Busch sídliaca v St. Louis.

Inšpirácia

Viceprezidentka marketingu spoločnosti Bud Light Alissa Heinerscheidová povedala, že k netradičnej reklame ju inšpiroval typický krčmový humor o inklúzii v rozhovore z 30. marca v podcaste "Make Yourself At Home". "Jej snaha sa však stretla s nepochopením širokej verejnosti a čo je horšie, odohnala spotrebiteľov, od ktorých závisí existencia značky Bud Light. Reklamou pritiahla asi jedno percento spotrebiteľov, pričom na tradičného zákazníka nepomyslela," vyjadril sa k situácii prevádzkovateľ Harpo's Bar a Grill Chesterfield v St. Louis John Rieker. 

Podľa viacerých analýz príde Bud Light o svoje prvenstvo z hľadiska najpredávanejšieho piva v USA. Predbehnúť by ho mali Corona alebo Modelo. Súčasná reklamná kampaň môže jej zánik urýchliť. "Keď som prevzala marketing Bud Lightu, mala som jasný cieľ. Táto značka je na ústupe už naozaj dlho, a ak neprilákame mladšiu generáciu, Bud Light nemá žiadnu budúcnosť," uzavrela Heinerscheidová. 

Z TOP produktu už len výsmech 

Na sociálnych sieťach sa po kontroverznej reklame objavuje čoraz viac vtipných obrázkov a videí, ktoré poukazujú na úplne zlý výber novej tváre spoločnosti Bud Light. Na vrchnom obrázku je reklama na pivo Budweiser z roku 1988 a pod ňou dve transgender osoby. Nie je žena, ako žena. Admin profilu America Unleashed sa vyjadril, že Bud Light sa aspoň ukázal. "Spoločnosť riadia idioti a blázni."

 

Sad and pathetic that Budweiser has chosen #wokeness to destroy their own company  Their #woke cans of Bud Light shows...

Posted by American Unleashed on Wednesday, April 5, 2023

Ďalší príspevok akoby doslova znázorňoval to, čo chcela dosiahnuť šéfka marketingu Alissa Heinerscheidová. Plechovka Bud Light už nikdy nebude len modrá. V hornej aj spodnej časti sú napísané všetky pohlavia. Plechovkou obtekajú dúhové farby, ktoré vidieť najčastejšie na podujatí Dúhový Pride. Popis k prípsevku však jasne uvádza, že radšej nechcem vidieť, ako pijete Bud Light.  

 

Better not see y’all drinking Bud light

Posted by Joe Dooley on Monday, April 3, 2023

Tento pán má síce nejaké to kilečko navyše, ale očividne je šťastný a spokojný. Autor príspevku poznamenal, že preňho žiadny Bud Light.  

V USA sa bežne predáva v jednom obale mäso a plechovkové pivo. Grilovačky patria medzi najtradičnejšie letné párty. Obrázok hore popisuje správne pochopenie cieľovej skupiny a obrázok dole zase presný opak, čo sa podľa doterajších čísiel z predaja aj potvrdzuje. 

"Ako funguje reklama geniálnej marketingovej riaditeľky? Odpočívaj v pokoji Bud Light!" uvádzalo sa v príspevku, kde bol odfotený v obchode regál s pivom. Produkty od Anheuser-Busch, pod ktorú patrí aj Bud Light, ostali ako jediné nedotknuté. 

Viac o téme: PredajPoklesReklamaPobúrenieUSATransgenderBud Light
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu