BRATISLAVA – Portál umožňujúci spotrebiteľom porovnanie cien tovaru www.pricemania.sk využilo v predvianočnom období za posledných 30 dní 435 000 spotrebiteľov. Pri tejto príležitosti portál zverejnil štatistiky prezeranosti a vyhľadávanosti tovaru spotrebiteľmi. Z výsledkov vyplynulo, že spotrebitelia v sledovanom období najviac porovnávali ceny LCD televízorov (11,3 %), za nimi nasledujú mobilné telefóny (9,7 %), notebooky (8,9 %), elektrospotrebiče (8,3 %) a digitálne zrkadlovky (7,7 %).
Spotrebiteľov pred nákupom najčastejšie zaujíma možnosť osobného odberu tovaru, informácia o dostupnosti tovaru a spôsob prípadnej reklamácie.
Medzi najobľúbenejšie internetové obchody, ktoré spotrebitelia po porovnaní cien využívajú pre svoj nákup, patria Hej.sk, Datart.sk, Interstore.sk, BIGA.sk, Pixmania.sk a Martinus.sk.
Väčšina návštevníkov Pricemaniu navštevuje cez pracovné dni v čase od 10.00 do 14.00 (41 % z dennej návštevnosti), čo je dané vekovou štruktúrou návštevníkov (88 % je v produktívnom veku). Tí stránku navštevujú prevažne zo svojho pracoviska.
Počas týždňa spotrebitelia realizujú najviac nákupov v pondelok a potom v piatok popoludní.
Z 435 000 návštevníkov, ktorí stránku mesačne navštívia, je 46 % žien a 54 % mužov, pričom najviac z nich má 20-29 rokov (32 %) a sú z Bratislavského kraja (15 %).
Prieskum bol realizovaný od 10. novembra do 9. decembra 2009, použité boli štatistiky návštevnosti AIM audit – Mediaresearch&Gemius, Google Analytics a interné štatistiky portálu.
O Pricemania.sk
Pricemania.sk je špecializovaný nákupný portál, ktorí spotrebiteľom poskytuje najmä možnosť porovnania cien tovaru v internetových obchodoch. V súčasnosti databáza obsahuje viac ako 500 000 produktov, ktoré má v ponuke viac ako 700 internetových obchodov. Okrem porovnania cien majú spotrebitelia možnosť poradiť sa pred nákupom s inými užívateľmi, nechať si sledovať cenu vybraných produktov a taktiež posielať dopyty jednotlivým obchodom. Návštevnosť portálu je v súčasnosti 435 000 užívateľov mesačne.
Pred pár dňami autori Pricemanie odštartovali nový projekt – expresný vyhľadávač tovaru PEX.sk, ktorý ma podľa ich vlastných slov ambíciu stať sa „slovenským produktovým Googlom“ a ponúka veľmi jednoduché prostredie pre rýchle vyhľadanie požadovaného tovaru.