Ilustračné Foto
BRATISLAVA - Slovenský zákazník je v súčasnosti v dôsledku ekonomického spomalenia, prijatia eura a nákupnej turistiky zo začiatku roka náročnejší.
Za rovnakú kvalitu ako doteraz chce platiť menej, no zároveň potrebuje mať aj na výber. Vďaka tomu sa podľa spoločnosti Tesco Stores na Slovensku lepšie darí výrobkom, ktoré spoločnosť predáva pod vlastnou značkou. Na tlačovej konferencii o tom dnes informoval výkonný riaditeľ Tesca Peter Varmuža.
Tržby z predaja potravín po mesiacoch poklesu začínajú spoločnosti podľa Varmužu rásť, miernu stratu má oproti minulému roku Tesco stále v spotrebnom tovare. "Presné čísla nezverejňujeme, ale môžem vám povedať, že rast sa týka aj prihraničných predajní," povedal Varmuža. Podľa neho je to vďaka tomu, že ceny sa po niekoľkých mesiacoch dostali na Slovensku na porovnateľnú úroveň. Tlak na ich znižovanie však od zákazníka stále trvá, dodal. Tesco kvôli tomu pred tromi mesiacmi uviedlo na pulty 350 produktov pod vlastnou privátnou značkou v strednej cenovej kategórii, ktorých predaju sa podľa spoločnosti darí. Od pondelka spúšťa program s vernostnou kartou.
Krátko po januárovom prijatí eura prejavilo záujem o nákupy v pohraničí tisíce Slovákov. Ten trval niekoľko mesiacov, keďže v tom čase oslabenie mien Maďarska, Poľska a Česka relatívne zlacnel pre Slovákov nákupy v týchto krajinách. Slovenskí obchodníci vtedy reagovali masívnou reklamnou kampaňou a znižovaním domácich cien. V dôsledku posilnenia koruny, forintu a zlotého nákupy ustali. Prispelo k tomu aj zvýšenie hornej sadzby dane z pridanej hodnoty v Maďarsku z 20 na 25 percent, ktoré zdražilo tovary i pohonné hmoty.
Podľa posledných zverejnených údajov, ktoré sleduje Štatistický úrad, predaj potravín, nápojov a tabaku v špecializovaných predajniach v júli ešte klesal. Tržby boli oproti siedmemu mesiacu minulého roka o 1,3 percenta nižšie, prepad bol však oproti predchádzajúcim mesiacom nižší. V apríli napríklad ešte zaznamenali desaťpercentný pokles.
Tržby z predaja potravín po mesiacoch poklesu začínajú spoločnosti podľa Varmužu rásť, miernu stratu má oproti minulému roku Tesco stále v spotrebnom tovare. "Presné čísla nezverejňujeme, ale môžem vám povedať, že rast sa týka aj prihraničných predajní," povedal Varmuža. Podľa neho je to vďaka tomu, že ceny sa po niekoľkých mesiacoch dostali na Slovensku na porovnateľnú úroveň. Tlak na ich znižovanie však od zákazníka stále trvá, dodal. Tesco kvôli tomu pred tromi mesiacmi uviedlo na pulty 350 produktov pod vlastnou privátnou značkou v strednej cenovej kategórii, ktorých predaju sa podľa spoločnosti darí. Od pondelka spúšťa program s vernostnou kartou.
Krátko po januárovom prijatí eura prejavilo záujem o nákupy v pohraničí tisíce Slovákov. Ten trval niekoľko mesiacov, keďže v tom čase oslabenie mien Maďarska, Poľska a Česka relatívne zlacnel pre Slovákov nákupy v týchto krajinách. Slovenskí obchodníci vtedy reagovali masívnou reklamnou kampaňou a znižovaním domácich cien. V dôsledku posilnenia koruny, forintu a zlotého nákupy ustali. Prispelo k tomu aj zvýšenie hornej sadzby dane z pridanej hodnoty v Maďarsku z 20 na 25 percent, ktoré zdražilo tovary i pohonné hmoty.
Podľa posledných zverejnených údajov, ktoré sleduje Štatistický úrad, predaj potravín, nápojov a tabaku v špecializovaných predajniach v júli ešte klesal. Tržby boli oproti siedmemu mesiacu minulého roka o 1,3 percenta nižšie, prepad bol však oproti predchádzajúcim mesiacom nižší. V apríli napríklad ešte zaznamenali desaťpercentný pokles.