Štvrtok2. máj 2024, meniny má Žigmund, zajtra Galina

Zaujímavý prieskum: Reklamy nielen tolerujeme, ale dokonca vyžadujeme

Ilustračné foto
Ilustračné foto

BRATISLAVA - Napriek všeobecne rozšírenému názoru, že sme zahltení reklamou, direct mailingovú komunikáciu nielenže tolerujeme, ale ju dokonca aj vyžadujeme. Podľa prieskumu agentúry GfK respondenti očakávajú, že ich budú firmy kontaktovať v priemere až o 50 % viac ako v súčasnosti. Podmienkou však je, aby ich ponuky zaujali, aby boli relevantné a aby ich dostávali spôsobom, aký preferujú.

"Ľudia chcú mať od svojich dodávateľov viac informácií, ako dnes dostávajú," tvrdí riaditeľ pre služby klientom GfK Dušan Očkaik. Viac ako polovica z 500 respondentov chce byť svojou poisťovňou či dodávateľom energií priamo oslovená minimálne raz za 6 mesiacov, pri bankách a operátoroch aspoň raz za 3 mesiace. Počet ľudí, ktorí chcú o svojom dodávateľovi počuť minimálne raz za rok, prevyšuje 90 percent.

"Takmer každý klient by privítal intenzívnejšiu komunikáciu so svojím poskytovateľom služieb, problémom je však kvalita a relevantnosť obsahu komunikácie," skonštatovala Hana Petríková, riaditeľka konzultačnej a softvérovej spoločnosti SAS Slovakia, pre ktorú bol prieskum vypracovaný.

Spôsob, akým dnes firmy priamo komunikujú, považujú respondenti prieskumu za nezaujímavý, a to bez ohľadu na to či ide o ponuku vo faktúre či výpise, SMS správu, listovú ponuku, priame oslovenie predajcom, alebo o e-mail. Až 40 % zákazníkov si nepamätá vôbec nič z obsahu poslednej ponuky, ktorú dostali od svojho dodávateľa. "Firmy majú tendenciu oslovovať ľudí plošne a nevenujú pozornosť cieleným kampaniam," skonštatoval Očkaik.

Z prieskumu GfK tiež vyplýva, že klienti v čoraz väčšej miere preferujú e-mailovú komunikáciu, dodávatelia však na tento trend zatiaľ nezareagovali. Firmy najčastejšia oslovujú zákazníkov tradičnými listami, prípadne ponukou vo faktúre či výpise. Pomerne často posielajú aj reklamné SMS správy, hoci tento komunikačný kanál v skutočnosti preferujú zákazníci najmenej.

Ak firmy nájdu správny spôsob oslovenia vhodnými ponukami, majú šancu komunikáciu s klientmi výrazne zintenzívniť. Rozdiel medzi tým, koľkokrát boli za posledných 6 mesiacov oslovení a koľkokrát by zákazníkov podľa respondentov dodávatelia mohli osloviť, je až 64-percentný pri bankách, 55-percentný pri operátoroch, 40-percentný pri poisťovniach a 38-percentný pri dodávateľoch energií.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu