Smútok, ba možno aj slza sa objaví v oku všetkých znalcov štyroch kolies po prečítaní nasledujúcich riadkov. Po 50 rokoch sa totiž zastaví výroba jednej z automobilových legiend. Áno, je to tak. Volga, tento výstavný sovietsky model sa definitívne odoberá na motoristický odpočinok.
Hoci sa ešte v minulom roku
v novej volge odviezlo
50-tisíc šťastných majiteľov,
na pokračovanie produkcie
to nestačilo. Podľa Sergeja
Lugovoja, hovorcu automobilky
GAZ, ktorá vyrába tieto
známe autá, sa bude firma
orientovať na nákladné
a úžitkové vozidlá. Ak by
ste však zatúžili po motoristickej
lahôdke, do konca
budúceho roka ešte bude
možné volgu si zaobstarať.
Auto pre vyvolených
Pred rokom 1989 nebol pri kúpe auta naozaj veľký výber. Ak ste nemali tie správne známosti, mohli ste si vybrať buď škodovku, alebo ladu. Volga už predstavovala pojem najvyššieho luxusu a bola automobilom vyvolených. Vozili sa na nej len politici, policajti a neskôr bola i populárnym vozidlom medzi taxikármi. O tom, s akým rešpektom sa na ňu motoristi pozerali, jasne vypovedá jej prezývka – ruský mercedes. Keď už začal model technicky zaostávať, obrátilo sa toto pomenovanie proti nemu a vyslovovalo sa s poriadnou dávkou irónie.
Prvá volga – GAZ 21
Éra automobilu sa začala písať v roku 1955 v meste Gorkij, keď z výrobných pásov zišla prvá volga. Jej oficiálny názov znel GAZ- 21 a predávala sa až do roku 1970. Poháňal ju benzínový štvorvalec 2,5 l (70 k), ktorý bol skombinovaný s 3-stupňovou manuálnou prevodovkou. Toto auto nepatrilo k drobčekom. Volga 21 merala bez 30 cm päť metrov a do jej kufra sa zmestilo 550 l batožiny. Žiaľ,l ani spotreba nebola najnižšia. Priemerne sa pohybovala okolo 13,5 l/100 km.
Auto pre vyvolených
Pred rokom 1989 nebol pri kúpe auta naozaj veľký výber. Ak ste nemali tie správne známosti, mohli ste si vybrať buď škodovku, alebo ladu. Volga už predstavovala pojem najvyššieho luxusu a bola automobilom vyvolených. Vozili sa na nej len politici, policajti a neskôr bola i populárnym vozidlom medzi taxikármi. O tom, s akým rešpektom sa na ňu motoristi pozerali, jasne vypovedá jej prezývka – ruský mercedes. Keď už začal model technicky zaostávať, obrátilo sa toto pomenovanie proti nemu a vyslovovalo sa s poriadnou dávkou irónie.
Prvá volga – GAZ 21
Éra automobilu sa začala písať v roku 1955 v meste Gorkij, keď z výrobných pásov zišla prvá volga. Jej oficiálny názov znel GAZ- 21 a predávala sa až do roku 1970. Poháňal ju benzínový štvorvalec 2,5 l (70 k), ktorý bol skombinovaný s 3-stupňovou manuálnou prevodovkou. Toto auto nepatrilo k drobčekom. Volga 21 merala bez 30 cm päť metrov a do jej kufra sa zmestilo 550 l batožiny. Žiaľ,l ani spotreba nebola najnižšia. Priemerne sa pohybovala okolo 13,5 l/100 km.