Súťaž X-Trade Brokers Cup 2008 je určená pre širokú verejnosť. Chceme osloviť najmä ľudí, ktorých láka investovanie, ale doteraz nemali možnosť si ho vyskúšať.
1. Pre koho je súťaž určená a aké sú jej pravidlá?
Súťaž X-Trade Brokers Cup 2008 je určená pre širokú verejnosť. Chceme osloviť najmä ľudí, ktorých láka investovanie, ale doteraz nemali možnosť si ho vyskúšať. Táto súťaž je pre nich ideálnou príležitosťou vyskúšať si investovanie „na nečisto“ a vyhrať atraktívne ceny. Súťažiaci totiž neinvestujú vlastné peniaze, ale virtuálne peniaze, ktoré im budú pridelené na začiatku súťaže. Jedná sa o čiastku 236 000 Sk, ktorú musia účastníci súťaže čo najviac zhodnotiť v období od 1. do 31. októbra. Najlepší obchodník sa odvezie na Porsche Cayman. Ďalší desiati súťažiaci si odnesú notebook značky Acer.
2. Prečo si spoločnosť vybrala za hlavnú cenu práve auto značky Porsche?
Je to z toho dôvodu, že image auta Porsche zodpovedá prostrediu v ktorom sa spoločnosť X-Trade Brokers pohybuje. Je dynamické, upútava záujem a vyznačuje sa rýchlosťou, podobne ako aj obchodovanie na kapitálových trhoch. Navyše jeho rýchla akcelerácia je porovnateľná s raketovými vstupmi spoločnosti na nové trhy. Práve preto boli autá značky Porsche hlavnými cenami v predchádzajúcich súťažiach v iných krajinách a nie je tomu inak ani pri X-Trade Brokers Cup 2008.
3. Akí ľudia dosiahli úspech v súťažiach v iných krajinách, boli to ľudia s investičnými skúsenosťami?
Má obyčajný človek vôbec šancu uspieť? Boli to väčšinou ľudia zo širokej verejnosti a nie investiční profesionáli. Napríklad v Poľsku vyhral hlavnú cenu študent sociológie a v Českej Republike to bol človek so stredoškolským vzdelaním bez predchádzajúcich skúseností s investovaním na kapitálových trhoch. Títo ľudia sú dôkazom že investovanie nie je len záležitosť maklérov, ale aj širokej verejnosti.
4. Čo je kľúčom k úspechu pri investovaní?
K úspechu nevedie len jedna jediná cesta. Niekedy zaberajú precízne stratégie charakteristické pre profesionálov, inokedy je zase dôležitejšia odvaha a intuícia.
5. Predpokladáte, že sa laická verejnosť bude schopná orientovať v investičnej problematike?
Jedným z cieľov spoločnosti X-Trade Brokers je zvýšiť investičné povedomie verejnosti ako aj investičnú gramotnosť. Práve preto ponúka spoločnosť bezplatné školenia, kde sa účastníci budú môcť oboznámiť so základmi investovania. Navyše na stránkach spoločnosti sú k dispozícii rôzne edukačné materiály na stiahnutie ako aj analýzy a komentáre k aktuálnemu dianiu na trhoch. Samozrejme zamestnanci spoločnosti sú pripravení kedykoľvek poradiť a pomôcť so samotným programom XTB-Trader, či už telefonicky alebo emailom.
6. Aký záujem očakávate zo strany verejnosti o súťaž?
Očakávame veľký záujem vzhľadom k tomu, že obchodovanie na finančných trhoch sa v poslednej dobe dostáva do popredia, hlavne prostredníctvom médií a určite to v mnohých ľuďoch vyvolalo túžbu, byť tiež súčasťou tohto sveta investícií. Ďalším lákadlom sú určite aj lákavé ceny.
7. V rámci súťažných účtov je už možné skúšobne obchodovať, môžete nám priblížiť ako sa ľuďom zatiaľ darí?
Keďže sa jedná o predbežné informácie, prezradíme len toľko, že po niekoľkých dňoch vedenia českých investorov sa na prvé miesto dostal momentálne Slovák zo Žilinského kraja. Po týždni od registrácie má už 13 súťažiacich zhodnotený kapitál nad 1 milión korún, pričom v rámci prvej 20-tky sú relatívne vyrovnané sily investorov z obidvoch krajín. Je to i vďaka tomu, že aj minulý rok sa mohli občania Slovenska zúčastniť X-Trade Brokers Cup 2007, ktorá prebiehala v Českej republike. Väčšina súťažiacich obchoduje s tradičnými nástrojmi ako sú menové páry, komodity (najčastejšie zlato a ropa). Dá sa povedať, že tí najlepší očividne obchodujú na základe aktuálnych fundamentov, o ktorých sa hovorí vo všetkých médiách v súvislosti s Lehman Brothers či poisťovňou AIG.
8. Ako je možné prihlásiť sa do súťaže?
Registrácia prebieha od 12. septembra na stránkach X-Trade Brokers Slovenská Republika www.xtb.sk. Samotná súťaž prebieha od 1. do 31. októbra. Registrovať sa dá až do posledného dňa jej trvania, ale v prípade prihlásenia sa do súťaže počas jej priebehu, má súťažiaci menej času na zhodnotenie pridelených prostriedkov.