Streda1. máj 2024, dnes je Sviatok práce,

NASA zverejnila doteraz nevidené FOTO: Vidíte, čo obieha okolo Saturnu? Veď to je...!

Ilustračné foto
Ilustračné foto (Zdroj: Getty Images)

WASHINGTON - Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA) zverejnil doteraz nevídané fotografie jedného z mesiacov Saturna. Astronauti ho porovnávajú so známymi jedlami, ako sú ravioli či pirohy. Čo táto planétka pripomína vám?

"Ravioli, pirohy, empanada... Čo vidíte? Žiadna odpoveď nie je nesprávna," uviedli predstavitelia NASA na Instagrame spolu s obrázkami Pana, najvnútornejšieho zo Saturnových mesiacov. Fotografie, ktoré vznikli zo sondy Cassini, zachytávajú jedinečný mesiac v nových detailoch. Podľa vesmírnej agentúry hrbolec okolo neho vyzerá podobne ako Atlas, ďalší mesiac, ktorý obieha okolo Saturnu. Tento hrbolec dodáva Panu jedinečný knedlíkový tvar.

A post shared by NASA (@nasa)

Pan obieha okolo Saturnu každých 13,8 hodiny vo výške 133 575 kilometrov. Zábery ukazujú, ako sa zmenil pohľad planetárnej sondy Cassini na Pan, keď prešla do vzdialenosti 24 623 kilometrov od Mesiaca. Pan bol pôvodne objavený americkým astronómom Markom Robertom Showalterom pomocou snímok z kozmickej lode Voyager 2 pred deviatimi rokmi, informuje NASA na webstránke.

Saturn má 145 mesiacov, ktoré v súčasnosti uznáva Medzinárodná astronomická únia. Tento počet výrazne vzrástol v máji tohto roku, keď tím vedcov pod vedením Edwarda Ashtona objavil 62 nových mesiacov. Zatiaľ čo väčšina z nich bola pomenovaná po grécko-rímskych titánoch, objav nových mesiacov prinútil vedcov začať používať mená z iných mytológií, ako sú galské, inuitské a nórske.

Viac o téme: VesmírMesiacNASASaturn