Richard Santus a Petr Bold sa lúčia s Prahou. (Zdroj: ČTK)
PRAHA/TROMSÖ - Vydarené lietadlá nemusia hrdzavieť v múzeu. Dokázať to chcú dvaja Česi: bývalý automobilový pretekár Petr Bold (64) a dopravný pilot Richard Santus (34). Na stroji L-200 Morava, vyrobenom pred polstoročím v Kunoviciach, vzlietli v pondelok smerom k severnému pólu. Dvojica chce zároveň pripomenúť 90. výročie bývalého československého letectva.
Po 8,5 hod. a 2 200 km dorazili v pondelok
do Nórska. Tam čakajú na povolenie
preletieť ponad súostrovie Špicbergy. „Ešte večer sme prileteli do
Tromsö, najsevernejšieho
nórskeho letiska. Polstoročný veterán
to všetko
zvládol bez problémov. „V Osle
sme mali prvý problém. Obsluha totiž nemohla naštartovať čerpadlo na letecký benzín. Obvykle tam totiž lietajú
prúdové lietadlá,“ povedal
Bold. Najhoršie bolo dokončenie cesty.
„V Tromsö je krutá zima. Pristávali sme v snehovej búrke,“ priblížil Bold okolnosti letu. Piloti sa teraz pripravujú na prelet na Špicbergy. „Ide o náročný a nebezpečný let nad oceánom,“ hovorí Bold. Úspech výpravy bude závisieť od počasia. Teploty v arktickej oblasti by sa mali pohybovať okolo 35 až 25 stupňov pod nulou. Za nepriaznivých okolností nie je vylúčené, že posádka sa svojho zámeru bude musieť vzdať.
L-200 Morava vzlieta
z pražského letiska.
Stroj patrí staršiemu
pilotovi Petrovi Boldovi.
(po kliknutí na plochu obrázka sa náhľad zväčší)
„V Tromsö je krutá zima. Pristávali sme v snehovej búrke,“ priblížil Bold okolnosti letu. Piloti sa teraz pripravujú na prelet na Špicbergy. „Ide o náročný a nebezpečný let nad oceánom,“ hovorí Bold. Úspech výpravy bude závisieť od počasia. Teploty v arktickej oblasti by sa mali pohybovať okolo 35 až 25 stupňov pod nulou. Za nepriaznivých okolností nie je vylúčené, že posádka sa svojho zámeru bude musieť vzdať.
(Zdroj: ČTK)
(po kliknutí na plochu obrázka sa náhľad zväčší)