Oprava Škody BT 1101 stála 250-tisíc Sk. (Zdroj: Nový Čas)
BRATISLAVA - Je to rarita. Škoda BT 1101 sa vyrábala len dva roky - od roku 1949 do roku 1951. Majiteľovi rodinného domu, ktorý kúpil pred deviatimi rokmi, sa pošťastilo tento poklad nájsť pod spadnutou strechou drevenej garáže.
„Auto sme našli vzadu za domom v polospadnutej drevenej búde. Stálo tam 15 rokov bez pohnutia. Zázrak je, že motor je v pôvodnom stave a úplne v poriadku. Inak sa na ňom opravovalo skoro všetko: nápravy, brzdy, tiež sme vyklepali plechy,“ prezradil Marcel Mittendorfer.
Oprava auta z roku 1951 trvala tri roky a stála okolo 250-tisíc korún bez započítania práce. „Občas na ňom jazdím do mesta a na zrazy veteránov. Boli sme 300 kilometrov v Budapešti, kde mi zaň ponúkali milión. Ja ho však nepredám,“ zdôraznil majiteľ. Škoda BT 1101 je zrejme jeden z piatich modelov na Slovensku a má STK.
Máte to najstaršie? Hľadáme najstaršie funkčné auto s platnou STK na Slovensku. Svoje tipy posielajte na tip@novycas.sk
Oprava auta z roku 1951 trvala tri roky a stála okolo 250-tisíc korún bez započítania práce. „Občas na ňom jazdím do mesta a na zrazy veteránov. Boli sme 300 kilometrov v Budapešti, kde mi zaň ponúkali milión. Ja ho však nepredám,“ zdôraznil majiteľ. Škoda BT 1101 je zrejme jeden z piatich modelov na Slovensku a má STK.
PRIEBEŽNÉ PORADIE
| Auto | Rok výroby |
| 1. Škoda BT 1101, Bratislava | 1951 |
| 2. Škoda 1000 MB, Kysucké N. Mesto | 1967 |
| 3. Simca 1301 S, Prešov | 1968 |
Máte to najstaršie? Hľadáme najstaršie funkčné auto s platnou STK na Slovensku. Svoje tipy posielajte na tip@novycas.sk