Štvrtok25. december 2025, dnes je 1. sviatok vianočný,

Slovenskí umelci si podali hejterov!

Robo Roth
Robo Roth (Zdroj: NOS OSF)

Celeste Buckingham, Lasky zo skupiny Para a herci Robert Roth a Csongor Kassai si v kampani „Povedz mi to do očí“ posvietili na hejterov - ľudí, čo v internetových diskusiách urážajú a ponižujú ostatných. Zazvonili im pri dverách a konfrontovali hejterov s tým, čo o nich šíria na internete.

Jednou z obetí hejtovania na internete sú umelci, športovci či celebrity. Hejterom je úplne jedno, či ide o herca Národného divadla alebo úspešnú speváčku. Čo by sa stalo, ak by sa ale musel hejter postaviť zoči-voči človeku, ktorému ublížil?

Kampaň „Povedz mi to do očí“ upozorňuje na spoločenskú neprijateľnosť internetového hejtu. „Chceme ukázať, že hejt nie je názor, je to hlúpa, necitlivá urážka. Hejty ubližujú konkrétnym osobám, či skupinám. Vytvárajú predsudky a prehlbujú bariéry v komunikácii medzi ľuďmi. Kampaňou chceme povedať, že nie sme proti kritike postavenej na argumentoch, ale sme proti hejtu, ktorý len uráža,“ povedala Ľubica Stanek z Nadácie otvorenej spoločnosti, ktorá spolu s reklamnou agentúrou Mayer McCann Ericskon túto kampaň pripravila. „V tejto časti kampane sme sa zamerali na hejt v jeho najširšom význame. Medzi najzraniteľnejšie skupiny ohrozené urážlivými a nenávistnými patria deti, mladí ľudia a, samozrejme, rôzne menšiny,“ dodáva Stanek.

Ďalšie videá z kampane a informácie o hejtovaní na internete nájdete na www.povedzmitodooci.sk. Pomôžte nám bojovať proti hejtu, nielen na internete. Ďakujeme.

 

​- reklamná správa -

 

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu