Nedeľa5. máj 2024, meniny má Lesana, Lesia, zajtra Hermína

Astronómovia objavili dvojičku nášho Slnka

AUSTIN - Astronómovia z americkej Texaskej univerzity v Austine oznámili, že vo vesmírnej kope sena našli ihlu v podobe súrodenca našej hviezdy.

Medzinárodný tím objavenú hviezdu prezýva dávno strateným bratom Slnka. Má totiž rovnaké chemické zloženie a zrodila sa pred 4,5 miliardami rokov z rovnakej hmloviny ako naša hviezda. Je len o niečo väčšia a horúcejšia.

„Objav pomôže ľudstvu pochopiť, prečo existuje naša slnečná sústava a prečo vznikla Zem,“ hovorí líder tímu astronómov Ivan Ramirez. Vysvetľuje, že hviezdy s odlišným zložením vznikli v rôznych hmlovinách a tie s rovnakými chemickými stopami pochádzajú z tej istej. „Chceme vedieť, kde sme sa narodili,“ dodal Ramirez.

Astronómovia objavili dvojičku nášho
 (Zdroj: University of Texas)

Predbežné analýzy to síce nenaznačujú, no podľa neho stále existuje malá šanca, že okolo novoobjavenej hviezdy s označením HD 162826 obiehajú planéty s podmienkami vhodnými pre vznik života. To sa však asi nikdy nedozvieme. Slneční bratia sú totiž od seba vzdialení 110 svetelných rokov. Napriek tomu si nášho veľkého súrodenca môžete prezrieť aj vy. Vedci potvrdili, že sa stačí obyčajným ďalekohľadom pozorne zadívať do súhvezdia Herkules.