Piatok26. apríl 2024, meniny má Jaroslava, zajtra Jaroslav

Na Marse objavili záhadný kameň: Vedci sú bezradní!

(Zdroj: nasa)

WASHINGTON - Vedci z NASA tvrdia, že to, čo objavila sonda Opportunity Mars Rover, je aj pre nich stále veľkou záhadou. Na začiatku januára spravila snímku tajomného kameňa, ktorý sa vraj podobá na šišku a z jeho pôvodu a zloženia sú odborníci totálne zmätení.

To, čo sa NASA na kameni nepozdáva, je fakt, že sa na snímkach zjavil náhle a na predchádzajúcich ho vôbec nebolo vidno. Buď odskočil spod kolesa, alebo pred vesmírne vozidlo spadol po dopade nejakého meteoritu, čo ale vedci považujú za menej pravdepodobné. Uviedol portál novinky.cz.

To však nie je všetko. Analýza kameňa ukázala, že obsahuje dvakrát viac mangánu ako čokoľvek, čo bolo predtým na Marse skúmané. "Je to pre nás prekvapenie. Mars nás stále niečím udivuje," vyhlásil šéf vedeckého tímu Opportunity Steve Squyres.

Kameň sa na fotografiách objavil po 12 marťanských dňoch a Squyres hovorí, že v ich tíme je zdrojom tých najvšemožnejších dohadov. "V tom je však krása našej misie... to, čo som si uvedomil, je, že nikdy nebudeme na jej konci. Vždy bude existovať niečo vzrušujúce, niečo úžasné mimo náš dosah, a to je podstata skúmania," dodal.

Na Marse objavili záhadný