Štvrtok9. máj 2024, meniny má Roland, zajtra Viktória

Prielom v liečbe HIV: Vedci vedia, čo vírus vyženie z tela!

Ilustračné foto

WASHINGTON - Americkí výskumníci sa zrejme postarali o jeden z najväčších objavov posledných rokov. Vedecký časopis Proceedings of the National Academy of Sciences uvádza, že sa im podarilo rozlúštiť podstatu buniek, ktoré sú imúnne voči tejto smrteľnej nákaze.

Dôležitú úlohu v systéme zohráva vysoká hladina dvoch faktorov - molekuly, ktorá dokáže preniknúť až do DNA vírusu ako nejaký tajný kód a enzýmu, ktorý keď číta tento kód, namiesto toho, aby ho opravil, ho rozloží na kúsky.

Vedci z Medicínskeho inštitútu Johna Hopkinsa tvrdia, že ich objav otvára dvere novým prístupom, ktoré umožnia úplné odstránenie HIV z tela pacienta, píše spravodajský portál zeenews.india.com.

"Niekoľko desaťročí sa odborníci nevedeli zhodnúť na tom, či tieto dva komponenty naozaj dokážu uzdraviť človeka nakazeného vírusom, ktorý spôsobuje ochorenie AIDS. Teraz sa nám konečne podarilo zistiť, že na to, aby bunky dosiahli ochranný efekt, potrebujú kombináciu oboch faktorov," vysvetlil autor štúdie, profesor farmakológie a molekulárnych vied James Stivers.