Sobota6. december 2025, meniny má Mikuláš, Nikolas, zajtra Ambróz

Spolu dokážeme viac!

SPOLU DOKÁŽEME VIAC! Zobraziť galériu (4)
SPOLU DOKÁŽEME VIAC!

Hlavným ťažiskom šestnásteho ročníka medzinárodnej konferencie o obchode a marketingu Slovak Retail Summit 2012 je analýza výsledkov obchodu v roku 2011 a 1. štvrťroku 2012 a najmä zamyslenie sa nad stratégiou budovania a dosiahnutia spoločného cieľa, ktorým je zabezpečenie trvalej udržateľnosti rozvoja trhu a spoločnosti.

Názov konferencie „ Spolu dokážeme viac“ naznačuje, že tou starou, ale overenou cestou, ktorá by nás mohla doviesť k úspechu je spolupráca jednotlivých odvetví hospodárstva v úzkom prepojení s koncepčnými krokmi riadenia štátu smerom do vnútra, ale aj navonok. Diskusia „ Na jednej lodi“, do ktorej boli pozvaní zástupcovia obchodu, výroby, prvovýroby a štátnej správy bola smerovaná na okruhy tém, ktoré majú potenciál pomôcť tejto spoločnej snahe. Veríme, že aj toto podujatie prispeje k dobrému naštartovaniu zmysluplnej spolupráce v oblasti makroekonomiky Slovenska a teda k prospechu nás všetkých.

Druhý deň je už tradične venovaný novinkám z oblasti maloobchodu. Keďže stále platí „Zákazník náš pán“, v centre pozornosti je spotrebiteľ.  Pozvaní odborníci budú podrobne analyzovať jeho správanie, ale aj jeho očakávania čo sa týka skvalitnenia služieb obchodu.

Posolstvom tohtoročnej konferencie je nielen prehlbovanie a kultivácia vzťahov medzi všetkými účastníkmi trhu, ale aj zvyšovanie úrovne ochrany spotrebiteľa na vnútornom trhu Slovenskej republiky. Obchod je posledným článkom distribučného reťazca, ktorý vníma zákazník ako zodpovedný za kvalitu, bezpečnosť, cenovú úroveň a sortimentnú štruktúru ponúkaných a predávaných výrobkov a poskytovania služieb. Obchod, poznajúc potreby a požiadavky spotrebiteľov – aj na základe mnohých realizovaných prieskumov spotrebiteľského správania a prieskumov jeho požiadaviek – sa snaží prispôsobiť ponuku na regáloch maloobchodu požiadavkám a potrebám zákazníkov a to nielen v sortimentnej štruktúre, ale aj v požadovanej cenovej hladine s dôrazom na vysokú kvalitu a bezpečnosť výrobkov.

Centrom pozornosti obchodu – osobitne v komoditách potravinárskeho tovaru, je orientovať pozornosť na potravinárske produkty z domácej produkcie. Táto požiadavka už dlhodobo rezonuje nielen z úrovne štátnej správy, médií, ale najmä z úrovne odbornej verejnosti – myslím tým slovenských prvovýrobcov a spracovateľov potravinárskych produktov a výrobkov – a silnie požiadavka na zvýšenie podielu  domácich poľnohospodárskych a potravinárskych výrobkov na pultoch maloobchodu. Je potrebné ale dosiahnuť zásadný obrat a vrátiť sa k rastu domácej výroby.

 

A aká je cesta k dosiahnutiu spoločného cieľa?

            Obchod má záujem  o stransparentnenie vzájomných dodávateľsko-odberateľských vzťahov. Má záujem vybudovať vzájomnú dôveru všetkých článkov distribučného reťazca vo vzťahu k domácim prvovýrobcom a spracovateľom. Aj preto iniciuje množstvo rokovaní na úrovni profesijných organizácií a zväzov v oblasti prvovýroby a spracovateľského priemyslu s dôrazom na poľnohospodársku prvovýrobu a spracovateľský potravinársky priemysel. Len v úzkej spolupráci a komunikácii všetkých zainteresovaných strán je možné dosiahnuť spoločný cieľ – zvýšiť odbyt domácich produktov na pultoch maloobchodu.

Konsenzus na oboch stranách je a bude zárukou korektných dodávateľsko-odberateľských vzťahov a väčšieho prieniku slovenských potravinárskych výrobkov do obchodnej siete. Zároveň bude aj zárukou  celkového zvyšovania ponuky na vnútornom trhu SR.

 O výsledkoch dnešného diskusného fóra k vyššie uvedeným otázkam za účasti zástupcov obchodu, výroby, prvovýroba a štátnej správy venovaného vyššie uvedeným otázkam by sme Vás  radi informovali na tejto tlačovej konferencii.

Obchod bude oceňovať najlepších vyznamenaním „Merkúrov rád“

Merkúrov rád je prestížne ocenenie osobností, či organizácií, ktoré udeľuje ZOCR SR pri príležitosti konania tradičnej medzinárodnej konferencie o obchode a marketingu Slovak Retail Summit.  Na ocenenie Merkúrov rád môžu byť nominované osobnosti alebo spoločnosti, ktoré: 

  1. sa výrazným spôsobom zaslúžili o rozvoj a zviditeľnenie obchodu,
  2. majú zásluhu na zlepšení komunikácie medzi subjektmi – obchod – výroba – spotrebiteľ – štátna správa – akademická obec – novinárska obec ...,
  3. majú podiel na vytváraní vyváženého podnikateľského prostredia,
  4. prinášajú nové myšlienky, pozitívny a kreatívny prístup, 
  5. prinášajú hodnotné informácie, potrebné pre rozhodovanie vo sfére obchodu.

 

Ocenení Merkúrovým rádom za rok 2011:

 

Ing. Tadeusz Frackowiak, generálny riaditeľ  VEREX HOLDING a.s., predseda predstavenstva CBA SK, Honorárny konzul Poľskej republiky na Slovensku

 Ing. Štefan Mácsadi, predseda predstavenstva COOP Jednoty Nové Zámky, člen Predstavenstva COOP Jednoty Slovensko, viceprezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR

 Ing. Bohumila Tauchmannová, riaditeľka INCOMA Slovakia a konateľka ABICON Trade

 

Vyhlásenie výsledkov súťaže kreativity v obchode  „Múza Merkúra“

Komunikácii v obchode, vystaveniu tovaru, a ďalším promo aktivitám v predajniach sa bude venovať mimoriadna pozornosť aj počas spoločenského večera, ktorý býva pevnou súčasťou konferencie. Víťazi si prevezmú ocenenia druhého  ročníka súťaže Múza Merkúra, ktorá prinesie prehľad kreativity v obchode a ocení inovatívny a kreatívny prístup dodávateľov a obchodníkov k prezentácii značiek, tovaru a predajní za rok 2011.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu