BRATISLAVA - Spoločnosť Slovak Telekom na Národných Dňoch Kariéry 9. a 10. marca v Bratislave predstaví okrem pútavého sprievodného programu aj projekt dlhodobých odborných stáží pre študentov vysokých škôl.
„Študentom chceme ponúknuť možnosť získať praktické skúsenosti v silnej medzinárodnej spoločnosti, ktoré môžu ďalej využiť vo svojom štúdiu či vo svojom profesionálnom uplatnení. Majú šancu vypracovať sa a stať sa našimi zamestnancami,“ hovorí výkonná riaditeľka pre ľudské zdroje spoločnosti Slovak Telekom Petra Berecová.
Odborná stáž trvá 6 až 12 mesiacov a motivovaným študentom dáva možnosť pracovať na reálnych projektoch a úlohách v oblasti ich zamerania. Jana Komendová, ktorá stážuje v oblasti HR marketingu, hovorí: „Hľadala som možnosť, ako prepojiť štúdium marketingovej komunikácie s praxou. Viem, že so stážou mám lepšiu pozíciu na trhu práce po skončení školy. Získavam jedinečné skúsenosti a pracujem na vlastných úlohách, v ktorých môžem pretaviť nápady do niečoho reálneho. Atmosféra v tíme je príjemná. V Slovak Telekome sa toho veľa naučím.“ Stáž je neplatená, študent dostane príspevok na dopravu a stravu, ako aj možnosť zúčastniť sa interných vzdelávacích školení a zaujímavých biznis mítingov. V rámci dlhodobej podpory študentov ponúka Slovak Telekom vysokoškolákom aj možnosť získať konzultanta k diplomovej práci a žiaci stredných škôl sa môžu zúčastniť špecializovaných prednášok či exkurzií priamo v technologických zariadeniach spoločnosti.
Ponuky na odborné stáže a trainee programy sa objavujú sporadicky aj na portáli Profesia.sk. Potvrdila to aj Ivana Molnárová, výkonná riaditeľka portálu Profesia.sk: „Pokiaľ sa stáže objavia, ponúkajú ich najmä veľké nadnárodné korporácie."
Slovak Telekom sa zúčastňuje pracovných veľtrhov pre mladých pravidelne. Na tohtoročných Národných Dňoch Kariéry prichádza spoločnosť s originálnym nápadom, ako pritiahnuť k svojmu stánku nadšencov telekomunikačné biznisu. Čím viac magentových (ružových) vecí totiž návštevník na sebe má, tým lepší darček od spoločnosti získa.
Študenti a absolventi majú počas dvoch dní vynikajúcu možnosť diskutovať priamo so zamestnancami Slovak Telekomu z rôznych oblastí a absolvovať aj tréning na tému Projektové riadenie. „Považujeme za veľmi dôležité, aby sa uchádzači o prácu mohli spýtať priamo odborníkov z našej spoločnosti na to, čo ich zaujíma. Naším cieľom je osloviť ľudí, ktorí by sa v telekomunikačnom sektore našli, pretože len kombináciou kvalifikovaných a motivovaných ľudí môžeme dosahovať kvalitné výsledky,“ hovorí výkonná riaditeľka pre ľudské zdroje spoločnosti Slovak Telekom Petra Berecová. Odborníci návštevníkom poradia, ako a kde sa môžu uplatniť v rámci spoločnosti a takisto s nimi konzultujú aktuálne otvorené pracovné pozície.
Návštevníci si môžu overiť svoje vedomosti o Slovak Telekome vo vedomostnom kvíze. Svoje hlasivky trénujú v „hélium Superstar“ a rýchlosť a pozornosť v hre „pexeso“, ktorá je súčasťou digitálnej televízie Magio. Schopnosť písať rýchle SMS správy si môžu overiť v súťaži „rýchle prsty – SMS“ a v stánku ich tiež čaká niekoľko zaujímavých hlavolamov, za ktorých úspešné vyriešenie získajú ceny. Každý návštevník ružového stánku je tiež obdarený ružovým havajským vencom.
O spoločnosti Slovak Telekom, a. s.
Spoločnosť Slovak Telekom je najväčší slovenský multimediálny operátor s dlhoročnými skúsenosťami a zodpovedným prístupom k podnikaniu. Prostredníctvom svojich obchodných značiek T-Com a T-Mobile ponúka bytovým i firemným zákazníkom komplexné portfólio dátových a hlasových služieb, poskytovaných z jedného zdroja. Na telekomunikačný trh prináša medzinárodné poznatky, inovatívne riešenia a najnovšie technologické trendy.
Spoločnosť Slovak Telekom, a. s., je súčasťou nadnárodnej skupiny firiem Deutsche Telekom Group. Jej majoritným akcionárom je spoločnosť Deutsche Telekom AG s 51 % podielom akcií. Slovenská republika zastúpená Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky vlastní 34 % akcií a Fond národného majetku Slovenskej republiky 15 % akcií.
Zodpovedné podnikanie Slovak Telekomu v roku 2010
Spoločnosť Slovak Telekom spolu s občianskym združením Myslím verejnosti pripomenula Medzinárodný deň Nepočujúcich, komunitu ktorých podporuje už viac ako 8 rokov. V úspešnom projekte 7. zmysel si úlohu nepočujúcich vyskúšalo sedem celebrít, ktoré museli zvládnuť rôzne životné situácie pomocou posunkového jazyka. Kampaň mala mimoriadny mediálny ohlas. Spoločnosť už po štvrtýkrát otvorila vzdelávací grantový program pre Nepočujúcich, ktorí chcú začať podnikať a zorganizovala kurz marketingových zručností pre existujúcich podnikateľov s týmto znevýhodnením. Spoločnosť zároveň už po niekoľkýkrát realizovala bezplatný kurz základov posunkového jazyka pre verejnosť. Vo firemnom dobrovoľníctve predstavila spoločnosť dve nové aktivity, keď ako jedna z prvých na Slovensku motivovala svojich zamestnancov, aby nielen darovali krv, ale zároveň rozšírili Národný register darcov kostnej drene. V zničených oblastiach Vysokých Tatier dobrovoľníci zo Slovak Telekomu zasadili 600 stromov. Koncom roka spoločnosť už po piatykrát v rámci súťaže Cena ST odmenila kreatívnych učiteľov využívajúcich pri výučbe moderné informačno-komunikačné technológie. Z Nadačného fondu Slovak Telekom bolo v roku 2010 podporených spolu 56 projektov a 23 individuálnych žiadateľov v celkovej sume 227 958,97 €.