Piatok26. apríl 2024, meniny má Jaroslava, zajtra Jaroslav

Kauza nitrianskeho divadla vrcholí: Vedenie obracia list... Po kritike hercov prišla nečakaná reakcia!

DAB Zobraziť galériu (4)
DAB (Zdroj: SITA/Martin Havran)

NITRA - Konflikt v Divadle Andreja Bagara nečakane zmenil smer. Po tom, ako sa nitrianski herci rozhodli zverejniť otvorený list, kde kritizovali vedenie divadla a poukázali na niekoľko ďalších zarážajúcich skutočností, reakcia kompetentných na seba nenechala dlho čakať.

Nedávny konflikt v divadelnom bufete medzi hercami a vyhadzovačmi mal dramatické následky. Vedenie sa rozhodlo dať výpoveď Martinovi Šalachovi a Romanovi Poláčikovi. Následne ich umeleckí kolegovia na sociálnych sieťach zverejnili otvorený list, kde vyjadrili nesúhlas voči vyvodeným dôsledkom a skritizovali rozhodnutie vedenia i prístup k riešeniu vážnych dlhodobých problémov, o ktorých verejnosť nemala ani tušenia.

Martin Šalacha a Roman Poliačik mali po konflikte v bufete dostať výpoveď. Dnes je vraj divadlo naklonené v spolupráci s hercami pretrvať.
Zobraziť galériu (4)
Martin Šalacha a Roman Poliačik mali po konflikte v bufete dostať výpoveď. Dnes je vraj divadlo naklonené v spolupráci s hercami pretrvať.  (Zdroj: DAB/Tv Markíza)

Aktivita hercov sa napokon dočkala žiadaného efektu. „Skutočnosť je taká, že herci Roman Poláčik a Martin Šalacha po vzájomnej dohode s vedením DAB zostávajú do 30. 6. 2018 pracovníkmi divadla a internými členmi jeho umeleckého súboru. Vedenie DAB i obaja herci majú záujem dohodnúť sa na ďalšej spolupráci aj po 30. 6. 2018, pričom všetky jej formy zostávajú otvorené,“ napísalo vedenie vo svojom novom oficiálnom stanovisku.

Oficiálne stanovisko Divadla Andreja Bagara v Nitre.
Zobraziť galériu (4)
Oficiálne stanovisko Divadla Andreja Bagara v Nitre.  (Zdroj: DAB)

Divadlo má po drsnej šarvátke v pláne riešiť aj prenajímateľa problematického bufetu. „Od 1. mája až do konca súčasnej divadelnej sezóny tu došlo, v súlade s dohodou medzi vedením DAB a hercami, k zmene prevádzkového pracovníka i podmienok fungovania bufetu. Veríme, že zmeny prispejú k spokojnosti pracovníkov divadla a zabránia vzniku konfliktov,“ vyjadrilo sa vedenie DAB, ktoré zrejme k riešeniu situácie „nakopli“ herci, ktorí vo svojom liste otvorene hovorili o dlhodobých a ignorovaných konfliktoch s prevádzkovateľmi zariadenia.

Viac o téme: Divadlo Andreja BagaraDAB