Písmeno R v označení vozidiel Volkswagen znamená, že máte tú česť s vrcholnou verziou daného modelu. Taktiež znamená rýchlosť, radosť z jazdy a raketovú akceleráciu.
Len si to predstavte. Máte k dispozícii šikovné SUV s rozmermi ideálnymi do mesta, ale zároveň s priestrannou kabínou a využiteľným batožinovým priestorom. O radenie sa stará automatická prevodovka DSG a o bezproblémovú trakciu zas pohon všetkých štyroch kolies. Adaptívny podvozok dokáže autu poskytovať plne akceptovateľný komfort a moderné asistenčné systémy sa starajú o vašu bezpečnosť. Takéto auto je ako stvorené na každodenné používanie.
Ale teraz si predstavte, že toto autá má pod kapotou preplňovaný dvojliter, ktorý dosahuje výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 400 Nm. Ak si ho objednáte s titánovým výfukom od renomovanej značky Akrapovič, každý ranný štart vám vyčarí úsmev na tvári, ktorý si navodíte znovu, len čo auto prepnete do športovejších nastavení a trochu ho zohrejete. V Slovinsku naladili zvuk T-Rocu R skvelo. Má tón, melódiu aj patričnú hlasitosť, avšak nikdy nie je príliš hlučný. Keď v správny moment uberiete plyn alebo podradíte, ozve sa zo štvorice koncoviek zlovestné zabublanie, ktoré jasne hovorí, že s T-Rocom R sa netreba zahrávať. Ani keď máte silné auto.
Superauto?
Najrýchlejší T-Roc totiž dokáže aj vďaka neomylnej trakcii systému 4Motion a skvelému programu Launch Control zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,8 sekundy. Rovnakú hodnotu dosahovalo kedysi Ferrari 512 Testarossa, ktoré aj dnes považujeme za krásny, ale veľmi nepraktický superšport. V porovnaní s ním je využiteľnosť T-Rocu niekoľkonásobne lepšia.
Je pravda, že T-Roc R na ceste tak nekričí. Ale to bol vždy zámer rýchlych Volkswagenov s logom R na maske chladiča. Je to vlk v koži baránka, ktorého prezrádza iba decentný bodykit, jemne znížený podvozok a najmä nádherné 19-palcové ľahké disky Pretoria, spod ktorých doslova svietia veľké kotúče výkonnej brzdovej sústavy s plávajúcimi vŕtanými kotúčmi vpredu. Vnútri nájdeme pohodlné športové sedadlá, športový volant a pár špecifických detailov.
Možno sa pýtate, na čo je dobré rýchle auto so zvýšeným podvozkom? Nuž, nič nie je dokonalé a ani naše cesty nie. A práve na nich dokáže T-Roc R najviac zažiariť. Vďaka skvelému pohonu všetkých kolies nemusíte rozmýšľať, kedy na zem pošlete tých 400 Nm. A s vyšším podvozkom a dlhšími tlmičmi majú zas všetky kolesá kontakt s vozovkou aj keď nie je práve rovná.
Zábava zaručená
Nemyslite si pri tom, že T-Roc R je sterilné auto. To vôbec nie je pravda. Ponúka bezpečnú rýchlosť, ale zároveň skúsenému šoférovi dovoľuje precítiť čaro šikovných prenosov hmotnosti, keď uprostred zákruty dokáže zadok presvedčiť k jemnému pretáčavému šmyku. T-Roc R sa však najviac dostane do svojho živla, keď naprší alebo nasneží. Vtedy na ceste sotva nájdete rýchlejšie auto.
S T-Rocom R je zábava jazdiť rýchlo. Vďaka skvelému zvuku, ostrej prevodovke a neúnavným brzdám si sebavedomo užijete každú akceleráciu. A motor 2.0 TSI dokáže teda riadne zatlačiť do sedadla. Má pritom krásne dávkovateľný plyn – lepší na inom preplňovanom motore sotva nájdete.
Je teda T-Roc R všeliek? Pre niekoho áno. Je to auto, ktoré zvládne rodinné povinnosti bez toho, aby členovia rodiny protestovali, ale zároveň je veľmi schopné, rýchle a s najmä s príplatkovým výfukom vám poskytne množstvo emócií. Toto auto nás veľmi milo prekvapilo. Nečakali sme, že bude dynamicky tak blízko nižšiemu Golfu R. A to je tá najväčšia poklona.
- reklamná správa -