Chrípková sezóna sa blíži: TAKTO sa môžete účinne ochrániť! | Topky.sk

°C

Sobota, 26. september 2020. Meniny má Edita, zajtra Cyprián.

Chrípková sezóna sa blíži: TAKTO sa môžete účinne ochrániť!

Barbora Randušková
Barbora Randušková
Zdroj: Zerex
14.09.2020 11:00

Riziká ukryté v chrípkovom období spolu so šírením koronavírusu predstavujú ohrozenie zdravia - a to aj v jesennom období. Ako by mala vyzerať prirodzená podpora imunity?


Sychravé počasie má samo o sebe na ľudský organizmus nepriaznivý vplyv. Keď sa však jeho dopady spoja s účinkami zvýšeného stresu, predstavujú nebezpečnú kombináciu, ktorá má často za následok zníženú imunitu. Čo s tým viete urobiť?

Je vaša imunita znížená?

Oslabené zdravie sa prejavuje opakujúcimi sa infekciami, prechladnutiami, kŕčmi, hnačkami či rôznymi kožnými prejavmi. Zbaviť sa týchto ťažkostí nebýva jednoduché a ich liečenie trvá dlhšie ako zvyčajne. Imunitná odpoveď organizmu je slabšia, boj s vírusmi či baktériami zrazu predstavuje komplikáciu.

Ako by mala vyzerať podpora imunity?

Na začiatku je dôležité uvedomiť si, že imunita je základom zdravia a v záujme jeho zachovania sú potrebné kroky na podporu obranyschopnosti. Tie by mali byť nasledovné:

#1 Šport na dennej báze

Táto zásada platí o to viac, ak máte sedavé zamestnanie, pri ktorom ste “odsúdení” na osem a viachodinové sedenie na stoličke. Cvičenie a pohyb pomáhajú zamedziť rozvoju mnohých ochorení, prispievajú k dobrej nálade, sú prospešné v boji proti obezite a imunite maximálne prospievajú.

#2 Strava bohatá na vitamíny + minerály

Prirodzenou súčasťou podpory imunity je denný príjem dôležitých látok. Súčasťou vášho jedálnička by mala byť preto zelenina v niekoľkých porciách, ovocie, celozrnné potraviny, orechy, ryby.

K správnej funkcii imunitného systému prispeje dôležitý antioxidant vitamín C, v kombinácii s vitamínom D (ktorý má schopnosť znížiť riziko bakteriálnych a vírusových zápalov v dýchacích cestách). Selén pomôže ochrániť telo pred voľnými radikálmi, rozsiahly prínos pre imunitu majú aj vitamíny zo skupiny B.

#3 Doplnky výživy na imunitu

Nemusíte počítať či vážiť potraviny, aby ste mali istotu, že ste prijali všetky potrebné látky. Tie najdôležitejšie vitamíny si viete dopriať aj vo forme prírodných doplnkov stravy.

Odporúčame: Daily Complex je doplnok výživy, ktorý v jednej dávke ukrýva až 14 najdôležitejších látok pre ľudské telo: (vitamíny C, D, E, železo, selén, horčík, vitamíny skupiny B, chróm, niacín).

Chrípková sezóna sa blíži:
Zdroj: Zerex

Môžete sa zamerať napríklad aj na Beta Glukán. Ešte ste o ňom nepočuli? Betaglukány sú sacharidy, ktoré vďaka svojej schopnosti posilniť väzbu imunitných buniek na patogény účinne podporujú vašu imunitu.

#4 Terapia proti stresu

Nemusíte navštevovať odborníka, aby ste sa dokázali vysporiadať so stresom. Cvičenie, prerozdelenie úloh na dôležité/menej dôležité, meditácia, vyvážená strava plná vitamínov, ale aj pobyt v prírode dokážu zatočiť aj s chronickým stresom.

#5 Spánok

Neoddeliteľnou súčasťou zdravého imunitného systému je zachovanie pravidelného osemhodinového spánku. Vďaka nemu sa v tele odohrajú dôležité procesy, ktoré s imunitou úzko súvisia. Skrátenie času spánku ohrozuje podstatné hormonálne funkcie, spôsobuje únavu a vyčerpanie.

- reklamná správa -


Galéria

Barbora Randušková

Nástroje k článku



PR článok

Nahlásiť chybu

Najčítanejšie články